بسم الله الرحمن الرحيم
قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه الثانيه
مصطفى : بصى ياحبيبتى لما حد يسألك من اهلك ايه الاخبار قولي الحمد لله تمام وبس عشان محدش يقلق علينا اتفقنا ؟
مها بابتسامه خفيفه : اوك ..
مصطفى : يلا جهزى نفسك لحد ما يوصلوا .....
وفعلا وصل اهل مها الاول الاب والام ,,,,
الام : لولولولولووى صباحيه مباركه ياحبيبتى ,,
الاب : صباح النور ياعروسه ..
مها اكتفت بابتسامه من غير نفس
مصطفى : اهلا اهلا اتفضلوا شرفتوا والله
الاب : ايه يا درش الجواز حلو بقى ؟
مصطفى : ههههههه هو احنا لحقنا يابابا
الاب : ههههههههه ربنا يتمم بخير ياحبيبى
مها : هقوم اجيب عصير
مصطفى : لا ياحبيبتى خليكى انتى مع ماما انا وعمو هنلعب دور شطرنج ولا ايه ياعمو
الاب وفهم مصطفى : ايوه يلا ياابو نسب عشان اغلبك
وبعد ما سابوهم
الام : ايه الاخبار ياعروسه
مها بضيق : الحمد لله تمام
الام : مالك يابنتى فيه حاجه
مها : لا ياستى بس بطلى تقولى عروسه عروسه انتى مصدقه
الام : هوووش وطى صوتك جوزك يسمعنا ايوه عروسه واحلى عروسه كمان ,,
يابنتى الله يهديكى جوزك دا مفيش زيه مينفعش كدا
مها : طيب ياماما خلاص عرفنا ...
وبعد ساعااااااات من الاعمال الشاقه من تقديم العصير وفرجة الناس ع الشقه والذى منه المعروف طبعا ...
مصطفى : ياااااااااه اخيرا لحظه هدوء
مها : هههههه اه
مصطفى : ايه دا انتى ضحكتى اخيرا لولولولى
مها واكتفت بابتسامه
مصطفى : معلش عارف ان ولاد اختى بهدلوكى
من بعد ماما وبابا الله يرحمهم مليش غير اختى و ولادها
مها : لا ابدا دول عساسيل اوى ربنا يحميهم
مصطفى : هههههه والله ما عساسيل الا انتى
مها : هقوم احضر العشا
مصطفى ومسك ايديها : لا خليكى معايا
مها سحبتها بسرعه : زمانك جعان
مصطفى : طب اقولك تعالى نحضر مع بعض
وبعد ما خلصوا
مصطفى : تسلم ايديكى الاكل طعمه حلو
مها : شكرا
مصطفى : طب تيجى نتفرج على التلفزيون شويه ؟
مها : اوك
مصطفى : حظك حلو المسرحيه اللى بتحبيها شغاله
مها باستغراب : عرفت منين
مصطفى : نسيتى لما كنا صغيرين وبنلعب مع بعض دايما كنتى تسبينا عشان تتفرجى عليها على الفيديو قبل ما تنامى
مها : ههههه اه كانت ايام
مصطفى بابتسامه : احلى ايام والله
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
وفـى مكان تانى
سالى : انتى كلمتى مها ولا لسه ؟
سلمى : اه اكيد كلمتها
سالى : عامله ايه ياحبيبتى زمانها متدمره
سلمى : يعنى الحمد لله بتقول كويسه وهتحاول تتصرف
سالى : هتعمل ايه يعنى دا جواز
سلمى : مش بعيد تطلق
سالى : ياشيخه حرام عليكى هو خراب البيوت دا سهل
سلمى : على اساس انها عايزاه مثلا ,,
سالى : ربنا يهديها
سلمى : يارب والله انا مااتمناش لصاحبة عمرى كدا بس هقولها ايه
سالى : هتروحلها ولا ايه ؟
سلمى : اه بكره ان شاء الله
سالى : ابقى طمنينى عليها كان نفسى ابقى معاكوا والله
سلمى : حاضر ان شاء الله
ترجعى بالسلامه ياحبيبتى
------------------------------------------------------------------------
مها بخضه : ايه فيه ايه
مصطفى : ايه ياحبيبتى بس كنت هشيلك اصلك نمتى
مها : لا شكرا هقوم انا
مصطفى : طيب قومى يلا اساعدك
مها : لا سبنى هقوم اهو
وفعلا راحت مها نامت ع السرير
وسابها مصطفى وقعد يفكر شويه !
مصطفى ( هى بتعمل معايا كدا ليه
يمكن مكسوفه يا اخى
بس انا مش غريب عنها دا انا جوزها+
اصبر شويه عليها
حاضر اما اشوف
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مها بابتسامه خفيفه : اوك ..
مصطفى : يلا جهزى نفسك لحد ما يوصلوا .....
وفعلا وصل اهل مها الاول الاب والام ,,,,
الام : لولولولولووى صباحيه مباركه ياحبيبتى ,,
الاب : صباح النور ياعروسه ..
مها اكتفت بابتسامه من غير نفس
مصطفى : اهلا اهلا اتفضلوا شرفتوا والله
الاب : ايه يا درش الجواز حلو بقى ؟
مصطفى : ههههههه هو احنا لحقنا يابابا
الاب : ههههههههه ربنا يتمم بخير ياحبيبى
مها : هقوم اجيب عصير
مصطفى : لا ياحبيبتى خليكى انتى مع ماما انا وعمو هنلعب دور شطرنج ولا ايه ياعمو
الاب وفهم مصطفى : ايوه يلا ياابو نسب عشان اغلبك
وبعد ما سابوهم
الام : ايه الاخبار ياعروسه
مها بضيق : الحمد لله تمام
الام : مالك يابنتى فيه حاجه
مها : لا ياستى بس بطلى تقولى عروسه عروسه انتى مصدقه
الام : هوووش وطى صوتك جوزك يسمعنا ايوه عروسه واحلى عروسه كمان ,,
يابنتى الله يهديكى جوزك دا مفيش زيه مينفعش كدا
مها : طيب ياماما خلاص عرفنا ...
وبعد ساعااااااات من الاعمال الشاقه من تقديم العصير وفرجة الناس ع الشقه والذى منه المعروف طبعا ...
مصطفى : ياااااااااه اخيرا لحظه هدوء
مها : هههههه اه
مصطفى : ايه دا انتى ضحكتى اخيرا لولولولى
مها واكتفت بابتسامه
مصطفى : معلش عارف ان ولاد اختى بهدلوكى
من بعد ماما وبابا الله يرحمهم مليش غير اختى و ولادها
مها : لا ابدا دول عساسيل اوى ربنا يحميهم
مصطفى : هههههه والله ما عساسيل الا انتى
مها : هقوم احضر العشا
مصطفى ومسك ايديها : لا خليكى معايا
مها سحبتها بسرعه : زمانك جعان
مصطفى : طب اقولك تعالى نحضر مع بعض
وبعد ما خلصوا
مصطفى : تسلم ايديكى الاكل طعمه حلو
مها : شكرا
مصطفى : طب تيجى نتفرج على التلفزيون شويه ؟
مها : اوك
مصطفى : حظك حلو المسرحيه اللى بتحبيها شغاله
مها باستغراب : عرفت منين
مصطفى : نسيتى لما كنا صغيرين وبنلعب مع بعض دايما كنتى تسبينا عشان تتفرجى عليها على الفيديو قبل ما تنامى
مها : ههههه اه كانت ايام
مصطفى بابتسامه : احلى ايام والله
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
وفـى مكان تانى
سالى : انتى كلمتى مها ولا لسه ؟
سلمى : اه اكيد كلمتها
سالى : عامله ايه ياحبيبتى زمانها متدمره
سلمى : يعنى الحمد لله بتقول كويسه وهتحاول تتصرف
سالى : هتعمل ايه يعنى دا جواز
سلمى : مش بعيد تطلق
سالى : ياشيخه حرام عليكى هو خراب البيوت دا سهل
سلمى : على اساس انها عايزاه مثلا ,,
سالى : ربنا يهديها
سلمى : يارب والله انا مااتمناش لصاحبة عمرى كدا بس هقولها ايه
سالى : هتروحلها ولا ايه ؟
سلمى : اه بكره ان شاء الله
سالى : ابقى طمنينى عليها كان نفسى ابقى معاكوا والله
سلمى : حاضر ان شاء الله
ترجعى بالسلامه ياحبيبتى
------------------------------------------------------------------------
مها بخضه : ايه فيه ايه
مصطفى : ايه ياحبيبتى بس كنت هشيلك اصلك نمتى
مها : لا شكرا هقوم انا
مصطفى : طيب قومى يلا اساعدك
مها : لا سبنى هقوم اهو
وفعلا راحت مها نامت ع السرير
وسابها مصطفى وقعد يفكر شويه !
مصطفى ( هى بتعمل معايا كدا ليه
يمكن مكسوفه يا اخى
بس انا مش غريب عنها دا انا جوزها+
اصبر شويه عليها
حاضر اما اشوف
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
