بسم الله الرحمن الرحيم
قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه الثاني عشر
وخبطت مها على البابوسمعت صوت من بره
مييين ؟
مها : انا يامحمد افتح
وفجأه
.
.
..
.
.
فتحلها الباب طفل صغير
مها باستغراب : انت مين ياحبيبى
الطفل : انتى اللى مين
يا مااما يا ماما
وجت الام : مين حضرتك
مها : انا اسفه شكلى غلطت فى الباب
الام : انتى عايزه مين هنا
مها : بيت الاستاذ محمد السيد
الام : اه ياحبيبتى دا البلوك اللى جنبنا ع طول الدور التانى
مها : شكرا
ورن الموبايل تانى
مها ( يووووه يادى اليوم اللى مقفول من كل ناحيه ) : ايوه يا ماما
الام : معلش يا مها تعالى دلوقتى اصل بابا تعبان وانا لازم امشى
مها ( اوووووووووووووووووف ) : حاضر جايه اهو هكلم السواق
-------------------------------------------------------------------
وفـى الجامعه
محمود : انا هتشل يا اما مشغول يا مبتردش ايه النحس دا
احمد : يا خوفى تكون راحت
محمود : اوووف لازم نتصرف بقى
------------------------------------------------------------------
وعند مها
مصطفى : معلش يامها اكيد ملحقتيش تحضرى , ماما اللى صممت انك تيجى
مها : لا عادى ولا يهمك مفيش مشكله
هى مقالتش بابا ماله ؟
مصطفى : لا
انا عايز اروح اطمن عليه والله
مها : لما تخف ان شاء الله
طيب انا هقوم انام مش عايز حاجه ؟
مصطفى : هو انتى متضاايقه من حاجه ؟
مها : لا ليه ؟
مصطفى : ابدا حسيت كدا بس
مها وسرحت ( ياربببى هو بيعرف منين انى مضايقه انا عمر ما حد حس بيا كدا )
مصطفى : مها مها
مها : ها ايوه يا مصطفى
مصطفى : شكلك تعبانه ريحى انتى
مها بابتسامه : اوك ساعه ساعتين وهصحى ان شاء الله
وبعد ما مشيت
رن موبايل مها
مها ( اوووف دا محمد اكيد هيخرب بيتى ) : الو
محمد بزعيق : انتى كل دا ف الطريق
مها : وطى صوتك بس واهدى
محمد بضيق : هديت انتى فين حضرتك
مها : اصل حصل
وحكتله على اللى حصل
محمد : مش انا واصفلك العنوان 50 مره وبعدين مادام روحتى مش فى حمار تقوليله
مها : انا لسه واصله دلوقتى ملحقتش اصلا يامحمد
محمد : بقولك ايه اقفلى دلوقتى احسن سلام
وبعد ما قفلوا
محمد ( اووف انا مش عارف ايه الحظ دا كل ما اجيبها يحصل حاجه زهقت )
ومسك موبايله واتصل برقم .......
محمد : الو
يسرا : ايوه يامحمد
محمد : يسرا بقولك ايه انتى فاضيه ؟
يسرا : ليه فى حاجه
محمد : مفيش تعالى نقضى وقت مع بعض اصلك وحشانى
يسرا بدلال : من عنيا ياروحى ساعه كدا وابقى عندك
------------------------------------------------------------------
فـى الموبايل
مصطفى : ياعم انت بتهزر اخوات ايه
ياسر : يابنى اهدى صدقنى دى خطوه كويسه مش احسن من انها تبقى مش طايقاك ومفيش حوار بينكوا
مصطفى : لاحظ ان كلامك جارح
ياسر : هههههههه يعنى تعبان وبتهزر كمان
مصطفى: اعمل ايه بس حاسس ان حياتى قلبت فيلم عربى
ياسر : طيب ما دى احلى حاجه ع الاقل هنبقى عارفين نهايتها
توكل ع الله انت بس وقولها موافق وساعتها هنتصرف
مصطفى : امممم ربنا يستر ومتجبليش مصيبه
ياسر : ههههههههههه عيب عليك والله
مصطفى : ماشى اشوفك بكره بقى
ياسر : حاضر ان شاء الله
------------------------------------------------------------------------
تـانى يوم
مصطفى بخضه : مها مها اصحى فى ايه
مها : بسم الله الرحمن الرحيم
مصطفى : ايه مالك
مها : مش عارفه كابوس
مصطفى : انا سمعت صوتك من الاوضه التانيه خير اشربى ميه
مها : هى الساعه كام
مصطفى : الساعه كام ايه احنا بقينا الصبح
مها باستغراب : ايه دا بجد انا نمت كل دا
مصطفى :هههههه اه قولتى ساعتين ومشوفتكيش بعدها
مها : والدوا اخدته
مصطفى : كل حاجه تمام وكلمت بابا ولقيته بقى احسن
مها : الحمد لله طب هقوم احضر الفطار بقى
مصطفى : استنى انا عايزك ف موضوع
مها بقلق : خير
مصطفى : خير قومى بس فوقى واغسلى وشك ونتكلم , انا ف البلكونه
مها : لا بلاش البلكونه عشان متتعبش
مصطفى بابتسامه : خايفه عليا ؟
مها باحراج : اكيد يعنى
مصطفى : ماشى مستنيكى
وبعد شويه
مها : ها ياسيدى غسلت وشى وفقت اهو
مصطفى :بصى انت كنتى قولتيلى افكر ف موضوع اخوات وارد عليكى صح ؟
مها : تمام
مصطفى : ماشى اانا موافق
مها بابتسامه : الحمد لله
مصطفى : دا اول موضوع الموضوع التانى بقى عايز اسألك على حاجه
مها : خير ؟
مصطفى : بصى هى صحبتك سلمى مرتبطه ؟
مها : لا ليه اخطبهالك
مصطفى : هههههههه مش للدرجه انا عايزها فعلا بس مش ليا
لياسر صاحبى ايه رأيك
مها : اممممممممم بس انا معرفوش
مصطفى : بصى انا واثق فيه 100% ولما شوفت سلمى يوم ما وصلتكوا عجبنى اخلاقها واكيد انتى مش هتصاحبى حد وحش
مها : تمام
مصطفى: معرفش ليه حسيت انها تنفع ياسر
ياسر قدى ف السن وصاحب عمرى ومشارك معايا فى الشركه وخريج صيدله برده وعايش لوحده ظروفه كويسه من كل ناحيه
مها : طيب هتيجى ازاى وهما ميعرفوش بعض
مصطفى : بصى ياستى قولى بس انك موافقه وليها حل
مها : تمام موافقه مبدئيا
قولى هنعمل ايه بقى
مصطفى : بصى ياستى ...........
------------------------------------------------------------------------
فــى الجامعه
سالى : سوسو يا سوسو يا سوسو يا سوسو
سلمى : انا مش قولت مليون مره بكره دلع سوسو دا
سالى : ههههههههههه ماانا قصدى اغيظك
سلمى : رخمه
سالى : خلاص يا ستى ولا تزعلى نفسك انا هحطلك لقب تاااااااانى جديد خالص وحلوووو اوووى
سلمى : خير يا مخترعه
سالى : لقب خالتووو
سلمى : ايه دا مش فاهمه بت اوعى تكونى
سالى : ايووووووون حاااامل
سلمى ونطت من الفرحه : هييييييييييييييه
سالى : هههههههههه بت اتهدى الناس تقول ايه
سلمى وحضنتها : الف مبروك يا حبيبتى ربنا يقومك بالسلامه
سالى : امين يا رب
انا كلمت البت مها عشان تبقى معاكى ف الخبر بس الواطيه مردتش
سلمى : خلاص استنى اتصل بيها
ومسكت سلمى الموبايل ورن فجأه
سلمى : هههههه دى هى اللى بتتصل اهى
سالى : ههههههه قلب الخاله بقى استنى هاتى ارد
الو
مها : ايوه يا سيمو ازيك
سالى : ايوه ياختى
مها : ايه دا سالى
سالى : كويس انك لسه فاكره صوتى
مها : ههههههههه بس يابت وانا اقدر انسى برده
سالى : متبرريش زعلانين جدا منك
مها : والله ظروف هبقى اقولك بعدين
سالى : ظروف ايه طب ما تنزلى يابنتى خلينا نشوفك
مها : امممم
خلاص ماشى هلبس وانزل
سالى : قشطه هنستناكى
مها : اوك
وبعد ما قفلت
مها : انا هنزل بقى وزى ما اتفقنا
مصطفى : خلاص تمام خلى بالك من نفسك بس
مها : حاضر ان شاء الله
-------------------------------------------------------------------
وبعـد ساعتـين ف الجامعه
سلمى : اهى الواطيه جت
مها وخدتها بالحضن : ههههههههه حبيبتى والله وحشتينى
وسلمت ع سالى
سالى : وحشتينا يا خالتو
مها : وانتوا اكتر والله معلش مصطفى كان تعبان وكنت مشغوله وكدا
ايه دا خالتو مين
سلمى :ههههههههههه لسه فكره خالتو انتى يا حاجه
سالى : وحطت ايدها ع بطنها خالتو للى هنا
مها بفرحه : لا بجد متقوليش انتى حامل
سلمى : اومال هتبقى خالتو للمعده مثلا ما بلاش غباء المسلسلات العربى دى
سالى : ههههههههههههههه
مها : ههههههه بس يابت هضربك
مبروووك يا ماما ربنا يقومك بالسلامه
سالى : انا قولت اقولك يمكن تحنى وتعبرينى
مها : معلش ما قولنا ظروف بقى
بس استنى جوزك عمل اللازم واللا لأ ..
سالى : لازم ايه مش فاهمه
مها : يعنى شالك وحطك ع السرير ومتتحركيش وهجبلك شغاله وكدا تكمله لجو المسلسلات
سالى وضربتها بالكشكول : ههههههههه بس يارخمه
مصاحبه اتنين اظرف من بعض
سلمى : انا جعانه
مها : ههههههه طفسه طول عمرك
سلمى : مش مهم انا جعانه برده
مها : اممم خلاص بمناسبه الخبر دا انا هروح اجيب اكل من الكافتريا
سلمى : هييييييييييييييه
مها : لا داعى للتصفيق دعونى اعمل ف صمت
سالى : هههههههههه يا ربى بطلى لماضه بقى
مها : خلاص قايمه اهو
وراحت مها الكافتريا
وفجأه ..........
مها مها
بصت مها وراها لقت ....
مها باستغراب : محمود ؟
محمود بابتسامه : ازيك+
مها : الحمد لله ازيك انت
محمود : تمام الحمد لله
معلش لو وقفتك عارف انك مش بتحبى الكلام وكدا بس كنت عايزك ف موضوع مهم
مها : عادى ولا يهمك خير ؟
محمود : طيب ممكن نقعد بعيد شويه الموضوع خاص ومش عايز حد يسمعنا او يشوفنا
مها وفضلت متردده
محمود وفهم : انا عارف انك متجوزه وميصحش تعملى كدا بس صدقينى الموضوع يستاهل وانا زى اخوكى والله مش هأذيكى تعالى نقعد ورا الكافتريا بس
مها : اوك بس ياريت بسرعه ........
