-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه الحادي عشر

بسم الله الرحمن الرحيم

قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه الحادي عشر

صحى مصطفى تانى يوم بص حواليه بتعب شاف مها نايمه جنبه ولاول مره كان يشوفها كدا !

وفضل باصص عليها

مصطفى ( يااه يا مها لو تفضلى كدا كانت كل حاجه اتحلت )

مها وفتحت عينها بالصدفه

وحطت ايديها على شعرها مها : ايه دا مصطفى انت صحيت

مصطفى بعد وشه للناحيه التانيه : اه انتى نايمه كدا ليه

مها : مفيش مش نايمه كنت قاعده جنبك بس

حمد الله على السلامه يا سيدى

مصطفى : هو فى ايه

مها : مفيش دا برد شديد وسخونيه بس طلعت عينى

وقامت تشيل الطبق اللى فيه الكمادات

مصطفى : انتى عملتى كمادات كمان اسف تعبتك

مها : اولا بصلى وانت بتكلمنى

مصطفى بصلها وشاور ع راسها

مها : ماانا عارفه انى سايبه شعرى

ثانيا مفيش تعب ولا حاجه احنا اخوات

مصطفى : اخوات !

مها : انا فكرت نعمل اتفاق مع بعض ايه رأيك

مصطفى : اتفاق ايه ؟

مها بتنهيده : بص احنا ملناش نصيب فى بعض ليه نانرجعش اخوات تانى ونتعامل كويس زى زمان

مصطفى وسكت خالص من الصدمه

مها : انا مش هاخد منك قرار دلوقتى رد عليا براحتك

مصطفى بهدوء : ان شاء الله

مها بضحك : استنى بقى اجيبلك الحقنه اللى اخدتها لتكون مخدرات ولا حاجه انت مش صيدلى برده ولا ايه

مصطفى : هههههه ماشى

وبعد شويه دخلت مها ومعاها صينية اكل كبيره

مصطفى : هى دى الحقنه

مها : هههههه اه حقنه كبييره

بص انا فاشله جدا فى شوربه الخضار بس انت وحظك بقى

مصطفى : لا لا مش بحبها

مها : مفيش حاجه اسمها مش بحبها دى مفيده جدا للبرد وكمان عشان الدوا شديد انا برده اللى هقولك ولا ايه يا دكتور

مصطفى : مها معلش اعفينى

مها بطفوليه : عشان خاطرى يا مثطفى

مصطفى : ههههههه ضيعتى اسمى

مها : يلا بقى بلاش كلام كتير

ورن جرس الباب

مها : استنى هفتح واجى

وراحت مها تفتح الباب

مها : ماما

الام : معلش بقى جيت بدرى مقدرتش استحمل الصراحه

مها : هههههه دا بيتك ياحبيبتى تعالى ادخلى

الام : اومال فين مصطفى

مها : فى الاوضه تعالى

مصطفى ماما جت

مصطفى وبيقوم

الام : خليك مستريح يابنى انا جايه اطمن عليك

مصطفى :ربنا يخليكى لينا يا ماما

الام : الف سلامه ايه اللى حصل

مها : مفيش كان سخن امبارح زى ما قولتلك تقريبا برد شديد

الام : لا سلامتك ياحبيبى

مصطفى : تعبتى نفسك كدا

الام : ابدا هو احنا عندنا اعز من مصطفى يعنى والله عمك كان عايز ييجى بس تعبان شويه

مها : ماله بابا

الام بلخبطه : لا مفيش شوية برد فى المعده

مصطفى : سلامته ان شاء الله نبقى نيجى

ورن موبايل مها

مها : هرد على الموبايل واجى

----------------------------------------------------------------------

احمد : اهو صحابها هناك اهم روح كلمهم زى ما اتفقنا

محمود : ياسيدى دول مش بيطيقونى

واصلا هقولهم ايه هاتوا رقم صاحبتكوا المتجوزه !

دا كلام والنبى

احمد : مش دا اللى اتفقنا عليه اومال هنعمل ايه ياذكى !

محمود : بص انا فكرت امبارح فى فكره

احمد : هااااا انجز عندى محاضره

محمود : اروح اخد رقمها من شئون الطلبه

احمد : ع اساس انهم بيرضوا , ياعم دى بتبقى حاجات خاصه

محمود : كله بيمشى بالحنيه والفلوس

احمد : ههههههههه الله عليك ياحوده وانت شرانى

بس عارف ياض انا مش مصدق انك بتعمل كل دا لله وللوطن كدا اكيد وراك سبب

محمود : ما قولتلك ياعم صعبان عليا احترامها

احمد بخبث : بس كدا ؟

محمود : قصدك ايه ؟

احمد : مش يمكن تبقى دى البت اللى قولتلى بتحبها ومستحيل تقولها

محمود بصدمه : لا لا

احمد : يبقى هى ياصاحبى

محمود بحزن : للاسف

احمد : معلش ياصاحبى ربنا يعوضك

محمود : يارب

يلا بينا عشان نلحق الموضوع اكيد هتروح تانى النهارده

-----------------------------------------------------------------

مها : ايوه

محمد : ايه انتى نستينى

مها : لا طبعا هو انا اقدر

محمد : اومال سايبانى من امبارح ليه

مها : مفيش مصطفى كان تعبان وسخن وكنت جنبه

محمد : اها سلامته

مش هتيجى ؟

مها : مش هينفع النهارده هقوله ايه

محمد بضيق : قوليله نازله الجامعه ياستى خلينا نخلص

مها : نخلص من ايه

محمد ولحق نفسه : ياحبيبتى وحشتينى هموت واشوفك ايه كل شويه هقولك كدا

مها وضعفت : حاضر حاضر هتصرف سلام دلوقتى

وراحت مها الاوضه

الام : مين يامها

مها : دا دا سلمى بتقولى فى محاضره مهمه ولازم احضرها

مصطفى : طيب ما تروحى

مها : لا وهسيبك ازاى

مصطفى : مااما معايا اهى ياستى وبعدين دول شويه برد يعنى

الام : ايوه ياحبيبتى روحى انتى وانا هفضل هنا لحد ما تيجى بس متتأخريش

مها : اوك مش هتأخر

مصطفى : مها استنى هكلم السواق ياخدك ويجيبك

مها بتوتر :لا لا مش مهم الجامعه مش بعيد

الام : اسمعى كلام جوزك حد يلاقى الراحه ويمرمط نفسه فى المواصلات

مها ( اووووووف وانا هروح ازاى دلوقتى )

--------------------------------------------------------------------

و فى الجامعه عند شئون الطلبه ....

محمود : عشاااااان خاطرى حضرتك صدقينى الموضوع حياه او موت وانا مش عارف اوصلها بأى طريقه

الموظفه : يابنى انا ممكن اتسأل فيها

محمود : والله والله العظيم مش هجيب سيرتك

الموظفه : بس دا رقم بنت وانا مرضهاش على بنتى

محمود : صدقينى والله هى فى خطر ولازم احذرها منه ومش بتيجى الكليه

الموظفه : امرى لله بس ياريت يفضل سر بينا

محمود : اوعدك

الموظفه : استنى ادور على الملف

وبعد شويه اخد الرقم ورجع لاحمد

احمد : ها جبته

محمود : اووووووووف بطلوع الروح

احمد : اخدت كام

محمود : لا منا قولتلك بالحنيه والفلوس يعنى فى انواع وانا حستها من بتوع الحنيه دخلت عليها بقى

احمد : هههههههههههههه يا واد ياجامد

وهتتصل امتى

محمود : هشرب حاجه ريقى نشف مع الموظفه واكلم محمد الاول اشوفها رايحه ولا لاء

------------------------------------------------------------------------

وفـى عربيه مهـا

مها ( اتصرف ازاى دلوقتى

اقوله روح العنوان دا هروح مشوار ؟

لالا افرض قال لمصطفى

طيب هروح الجامعه ازاى ومحمد هقوله ايه

اوووف

جتلى فكره يااااااه كانت تايهه ازاى )

وبعد شويه

السواق : وصلنا ياهانم تحبى ادخل جوا ؟

مها : لا لا نزلنى هنا

السواق : طيب اجى امتى ؟

مها : هتصل بيك لما اخلص

-----------------------------------------------------------------------

ميار : هانى هانى اصحى بقى

هانى بصوت ضعيف : ايه ياميار عايزه ايه

ميار : قوم وصلنى لمصطفى

هانى : يا شيخه حرام عليكى دا انا مش قادر اروح شغلى تقولى وصلنى لمصطفى

ميار : مالك ياخويا فى ايه

هانى : كح كح شكل اخوكى الظريف عدانى برد

ميار وخبطته بالمخده :حبيبى قوم بقى بطل تتبلى على اخويا

هانى : اه اه بتضربى طب والله منا سايبك

ميار : اجررى يامجددددددددددددى

هانى : هجيبك

ميار : اه هانى متهزرش انا حامل

هانى : امممممممم عشان خاطر ابنى بس

ميار : قوم بقى ما انت بقيت كويس اهو

هانى وشدها : طب خليها لبكره

وبعدين خدى هنا تعالى اخوكى حبيبك مين انا بس اللى حبيبك يا هانم

ميار بدلال : طبعا ياروحى

و... ادرك شهزراد الصباح وسكتت عن الكلام المباح

-------------------------------------------------------------------

ونزلت مها من العربيه وعدت للناحيه التانيه وركبت مواصله !

واتصلت بمحمد

مها : ايوه ياحبيبى انا فى الطريق اهو

محمد : اوووف اخيرا مستنيكى على نار

مها : ههههههههه خلاص مسافه السكه

------------------------------------------------------------------------

وفـى الجامعه

سلمى : هى البت مها فين كدا محدش سامعلها نفس

سالى : لسه مكلماها قريب وكان جوزها جه قالت هتكلمنى تانى ومن ساعتها معبرتنيش

سلمى : طيب استنى اتصل اشوفها

وفــى نفس الوقت

محمود : عرفت من محمد انها رايحه

احمد : طيب كدا مش هيشك ؟

محمود : لا لا اصل هو اللى بيحكى لوحده

احمد : يدوب الحق اتصل

و ف نفس الوقت ,

سلمى : مشغووول

سالى :امممم مش مطمنه

سلمى : ولا انا استنى هتصل تانى

احمد : ها ؟

محمود : مشغوول

احمد : اوف وبعدين

محمود : مش عارف الوقت بيخلص وزمانها رايحه

احمد : اتصل تانى يابنى

محمود : بتصل اهو

مشغول برده

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

سالى : بقولك ايه سيبك منها خلينا نقوم نشوف ام المحاضره عشان متأخرش على جوزى

سلمى : اوك يلا

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

احمد : هات ام الموبايل دا يانحس لما اتصل انا

محمود : خد ياخويا

احمد : اهو اهو جرس

----------------------------------------------------------------------

وعند مها

مها ( اوووف دا رقم غريب+

اكيد محمد بيطمن

مش هرد بقى انا خلاص قربت اوصل اه

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017