-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه السادسه

بسم الله الرحمن الرحيم

قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه السادسه



مها : محمد !

محمد بحزن : وحشتينى

مها ( وانت اكتر بكتير اوى ) : محمد لو سمحت امشى لو حد شافنا هتبقى مشكله

محمد : عشان خاطرى عايز اقعد معاكى شويه

مها ( ياريت تفضل العمر كله ) : انا متجوزه دلوقتى يامحمد مينفعش

محمد : عارف ,, متقوليهاش تانى قلبى بيوجعنى

مها ( كان نفسى اقول مراتك ) : بيوجعك دلوقتى ! طب ماانا كنت قدامك

محمد ومسك ايدها : بلاش نتكلم ف اللى فات سيبينى اعيش شويه وانتى جنبى

مها وسحبت ايدها بسرعه وبصت حواليها : هتعملى مشاكل يامحمد امشى

محمد : طب قابلينى ف نفس المكان بتاعنا عشان نتكلم براحتنا

مها : لا طبعا مينفعش امشى يامحمد سلمى وساره زمانهم جايين متعمليش فضيحه

محمد : هستناكى يا .. ياحبيبتى

__________________________

هانى : ايه ياعمونا كلمت مراتك

مصطفى : موبايلها غير متاح انا قلقان

هانى : ههههه هتلاقيها ف المحاضره يا حنين

مصطفى : مش عارف يا هانى حاسس ان قلبى مقبوض

هانى : خير يابنى طب كلمها تانى

مصطفى : بتصل اهو

ودخلت موظفه عليهم ,,,

الموظفه : استاذ هانى فى عميل عايز يقابل حضرتك

هانى : طيب انا جاى اهو دخليه المكتب

وبعد ما مشت

مصطفى : مين دى ياهانى

هانى : دى السكرتيره ياعم انت متعرفهاش

مصطفى : اممممم شكلها مش مريح

هانى : ههههههه لاااا انت اللى حالتك مش مريحه خالص انا هقوم وابقى طمنى لما تكلم مراتك

وبعد ما مشى

مصطفى ( اووووف يخربيت دى شبكه مش وقتكوا خالص يارب طمنى )

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

مها بعصبيه : سلمى اقسم بالله مش وقتك

سلمى : انا قولتلك مش مطمنه للزفته دى اكيد هى اللى عرفته مكانك

مها : وانا اعرف منيييييييييييين انتى هتجننينى

سلمى : والله حظها ان اصحابها اخدوها لو كنت اعرف قبلها كنت خربت بيتها

ورن موبايل مها

مها : اوووف دا مصطفى

سلمى : طب ردى يا بنتى

مها وبعدت شويه

مها : الو

مصطفى : اخيرااا الشبكه جمعت

مها : فى ايه ؟!

مصطفى : بقالى كتير اوى بتصل غير متاح

مها : اه الموبايل ساعات بيعلق

مصطفى : ولا يهمك يا حبيبتى انتى كويسه ؟

مها : اه تمام انا هروح اهو

مصطفى : خليكى براحتك مع اصحابك انا هخلص شغل واجى ليك

مها : ليه؟!

مصطفى : ميار اختى عزمانا ع الغدا ومصممه ومش عارف اقول لا معلش هنروح

مها : اه اوك عادى

مصطفى : مش مضايقه ؟

مها : لا ابدا خير هستناك بس متتأخرش عشان سلمى مش هتقعد كتير

مصطفى : هخلص اللى ف ايدى بسرعه واجى ياحبيبتى

مها : اوك سلام

مصطفى : مها

مها : نعم ؟

مصطفى : انتى كويسه ياحبيبتى صوتك فيه حاجه

مها بلخبطه : لا ابدا دا ارهاق بس

مصطفى : معلش لما نروح نامى براحتك

مها : اوك سلام

وبعد ما قفلت رجعت لسلمى

سلمى : هتروحى ولا ايه

مها بضيق : لا ياستى معزومين عند اخته

وهيجى ياخدنى

سلمى : ومضايقه ليه ؟

مها : مستغربه ازاى عرف ان فيا حاجه بيقولى صوتك متغير هو انا صوتى متغير ؟

سلمى : بالنسبه ليا مش هحس قد ما هو يحس

مها : اشمعنى

سلمى : عشان دا بيعشقك يا مها مش بيحبك بس

مها بحزن : ما هو دا اللى مجننى يا سلمى بجد مصطفى انسان كويس فيه حنيه الدنيا كلها اى بنت تتمناه بس الا انا .. انا مش حساه

سلمى : قصدك مش عارفه تحسيه

مها : سميها زى ما تسميها بس غصب عنى مش شايفه نفسى الا مع محمد مش قادره ادى نفسى لحد غيره

سلمى : والله محمد دا ازبل انسان شوفته ف حياتى

مها : انا تعبانه اوى

سلمى واخدتها ف حضنها : ربنا يهديلك الحال ويريح قلبك ياصاحبتى

مها : يارب يا سلمى يارب

------------------------------------------------------------------------

محمود : عملت ايه




محمد : سبع يا معلم طبعا

محمود : برده مفيش فايده

محمد : انا مش عارف قلبك بقى حنين فجأه كدا ليه ما تجمد قلبك شويه

محمود : انا خايف عليك يا صاحبى اصل المره دى متجوزه ما بلاش

محمد : ما هى احسن حاجه انها متجوزه هعمل اللى انا عايزه والبسها ف جوزها دى متعه

محمود باستغراب : قصدك ايه اوعى يكون اللى ف بالى

محمد : ايوووووووووه هو بعينه

--------------------------------------------------------------------

مها : اهو مصطفى جه

سلمى : طيب همشى انا بقى

مها : استنى اعرفك عليه

وكان مصطفى جاى ف عربيه هيونداى حمرا

ولابس قميص ابيض وكرفات موف ع بنطون اسود

مها : مصطفى دى سلمى صحبتى

مصطفى : اهلا وسهلا ازيك ؟

سلمى : الحمد لله يا دكتور مصطفى

مصطفى : ما بلاش القاب احنا اخوات ولا ايه

سلمى بابتسامه : اه اكيد طبعا

طيب عن اذنكوا بقى

مصطفى : لا لا راحه فين هنوصلك ولا ايه يا مها

مها : ايوه يا سلمى اركبى يلا مش هتلاقى مواصلات دلوقتى

سلمى : البيت مش بعيد دا هنا ف الجيزه

مصطفى : اديكى قولتى اهو مش بعيد يلا بينا بقى مش مستاهله

مها وشدتها : يلا يابنتى بقى

سلمى : حاضر تسلم ربنا يخليك

مصطفى : عملتوا ايه بقى ف الكليه

مها : مفيش حضرنا محاضره وجينا

مصطفى : يلا ربنا يوفقكوا ان شاء الله عايزين تقدير

سلمى : يا رب ان شاء الله ادعيلنا

وبعد شويه

سلمى : ايوه بس اخر شارع دا

مصطفى : طب استنى ندخلك

سلمى : خلاص ملهاش لازمه

مصطفى : بس خلاص اهو

سلمى : ماشى شكرا اتفضلوا معايا

مها : تسلمى ياحبيبتى وسلميلى ع طنط كتير

سلمى : الله يسلمك سلام

وبعد ما نزلت

مها : شكرا

مصطفى : على ايه

مها : توصيل صحبتى

مصطفى : دا واجب مش صاحبة مراتى برده ولا ايه

مها : اه

مصطفى : سيبك انتى

وحشتينى ع فكره

مها واكتفت بابتسامه

مصطفى : اممم مش مهم تردى بس قوليلى مالك حاسك فيكى حاجه

مها : منا قولتلك مرهقه بس

مصطفى : ف حد ضايقك ف الكليه ؟

مها بلخبطه وحاولت تتوه : لا ابدا مفيش حاجه

هو البيت بعيد

مصطفى : لا خلاص قربنا نوصل

------------------------------------------------------------------------

هانى : اخيرا ايه ياعم موتنا من الجووع

مصطفى : هههههه معلش الطريق كان زحمه

هانى : منوره يا مدام مها

مها : البيت منور باصحابه

مصطفى : اومال فين البت مياااارر وحشتنى

هانى : يعنى انا احترم مراتك واقولها مدام وانت تقول بت ماشى

مصطفى : هههههههههههه دى اختى ياعم انت نسيت

مها : ممكن برده نشيل الالقاب

وجت ميار من المطبخ

ميار : اهلا اهلا ازيك يا حبيبتى

وسلمت ع مها

مصطفى : طب وانا مش حبيبك

ميار : لا ياخويا انت وحش ومش بتسأل

_ وميار اخت مصطفى التوأم _

مصطفى : كدا انا مخاصمك ع فكره

ميار وحضنته : ههههههههه وانا اقدر دا انت حبيبى

هانى : احم احم نحن هنا

كلهم : ههههههههههههه

ميار : طب يلا بينا بقى السفره جاهزه

------------------------------------------------------------------------

وبعد ما روحوا

مصطفى : اليوم كان حلو صح ؟

مها : اه اوى وميار اكلها حلو جدا ما شاء الله

مصطفى : ربنا يحلى ايامنا ياحبيتى دايما

مها : ان شاء الله

انا هقوم انام بقى عشان فاصله مش قادره

مصطفى : اوك وانا كمان

بس متقلقيش هنام ف الاوضه التانيه

مها : لا انا خلاص هنام هناك ارجع انت اوضتك

مصطفى ( كدا وانا اللى فاكر انك هتقولى لا تعالى نام جنبى ياحظك يامصطفى ) : اه اوك احلام سعيده

وبعد ما دخلت تنام

رن موبايل مها

مها (رقم غريب ياترى مين ) : الو مين ؟+

محمد : انا يا مها

مها : محمد !

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017