بسم الله الرحمن الرحيم
قصــة جــــوازه بــالتدبيـــس مها ومصطفي|الحلقه الخامسه
وفى شركه ادويه كبيره فى 6 اكتوبر
ياسر : ايه دا ياعم ايه اللى جابك
مصطفى : بلاش اجى شركتى يعنى
ياسر : لا تعالى وانبسط الحق عليا بريحك
مصطفى : ماشى ياسيدى كلم هانى وتعالوا عشان نشوف الشغل ماشى ازاى
ياسر : ارتاح ياعم هانى سجل كل حاجه ع ديسك مش هنحتاج اجتماع
مصطفى : تمام هات الديسك بقى
ياسر بهزار : ياعم ما تجبلك سكرتيره وتريحنى منا مشارك معاك ف الشركه دى مش شغال عندك انا
مصطفى : معلش ياياسر مقصدش والله
ياسر :هههههههههه لا لا لا انت من ساعه ما اتجوزت وحس الفكاهه عندك ضاع خالص
ايه اللى حصل وملخبطك كدا
ها ايه ايه ايه .....
مصطفى : يااخى بطل زن محصلش حاجه ريح نفسك يلا هات ام الديسك خلينى اشوف مصالحنا
ياسر بتقليد صوت بنت : حاضر ياسى مصطفى
مصطفى : ههههههه مفيش فايده فيك مش هتعقل ابدا
ياسر : ايوه كدا ياعم اضحك بلا جواز بلا بتاع
مصطفى : ماشى
وخرج ياسر وساب مصطفى
سرح فى اللى حصل
مصطفى : طب انتى بتعيطى ليه دلوقتى
انا غلطت ف حاجه
مها : ايوه
مصطفى : فى ايه بس انا عملت ايه اخدتك ف حضنى وبقرب من مراتى فيها حاجه
مها وسكتت
مصطفى بحزن : طيب خلاص زى ما تحبى انا هروح انام ف الاوضه التانيه لحد ما تهدى
مها : لا خلاص خليك هنا انا اللى هنام هناك
مصطفى : لا خليكى زى ما انتى
انا كلمت السواق وهيجى الساعه 9 كويس كدا ؟
مها : اه شكرا
وقطع افكاره ياسر
ياسر : ياعمونا بقالى سنه هنا ايييييه
مصطفى : ها اه معلش بس كنت سرحان شويه
ياسر : مالك يا صاحبى بس
مصطفى : مفيش جيبت الديسك
ياسر : اه اهو اتفضل
مصطفى : ماشى شكرا يا ياسر
ياسر : ماشى انا هقوم اشوف ورايا ايه بقى
---------------------------------------------------------------
وقدام جامعه القاهرة
مها : ايوه يا سلمى انتى فين انا قدام الباب الرئيسى
سلمى : طيب استنى استنى انا جايه اهو
وبعد شويه
سلمى : ميهووو وحشتينى يابت والله ايه الحلاوه دى
وكانت مها لابسه فست ازرق طويله على بنطلون ابيض وشوز ازرق ف ابيض وطرحه ابيض فيها شغل فضى
مها : اه دا انا لقيت مصطفى حاططهولى ع السرير الصبح قبل ما انزل
سلمى : اوبااااااااااا بس ذوقوا جامد خساره ف اشكالك
مها : ههههههه يلا يابت من هنا
سلمى : والله بتكلم بجد
مها : طب يلا خلينا نحضر ام المحاضره عشان الحق اروح
سلمى : ماشى ماشى
مها : ساره قالت نستناها قدام المدرج
سلمى : اووووووف انا مش مستريحه لها
مها : بينى وبينك وانا كمان
سلمى : اومال بتكلميها ليه
مها : يعنى اصلها سألت وكدا ولما اشوف اخرها
سلمى : خلاص خلاص اهى هناك
مش هتبطل ام لبس الزباله بتاعها دا
وكانت ساره لابسه بنطلون سكينى لونه احمر وعليه بادى اسود
مها : ملناش دعوه اسكتى
ساره من بعيد : هااااااى يابنات
مها : وعليكم السلام ياختى
ساره : العروسه الحلوه اللى نورت الكليه
مها : بنورك يا سوسو
ساره : سيمووو ازيك ياحبى
سلمى : الحمد لله تمام
مش يلا بقى المحاضره هتبتدى
مها : اوك يلا بينا
------------------------------------------------------------------------
و فى الشركه
مصطفى: اه والله يا هانى انا فعلا محتاج سكرتيره مواعيدى متلخبطه والحمد لله الشركه كبرت مبقتش زى الاول محتاج حد ينظم
هانى : بالظبط كدا الحمد لله ربنا كرمنا من واسعه عايزين نهتم بشغلنا ونوسع كمان ع قد ما نقدر
مصطفى : خلاص اتفقنا
هانى : طيب سيبك من الشغل دا بقى وقولى عامل ايه ف الجواز يا ابو نسب
مصطفى : اهو الحمد لله ماشى الحال
هانى : عندى اوامر عليا من اختك ميار هانم بعزومه عاجله وليست اجله ليك وللمدام
مصطفى : ههههههه مش هينفع والله اصل مراتى نزلت كليتها النهارده وكمان مقولتهاش
هانى : لالالالا مليش فيه انت عايزها ترمى عليا يمين الطلاق ويتخرب بيتى انا والعيال
مصطفى : ههههههههههه لا ياسيدى ميرضنيش
هانى : خلاص انا هقوم امضى شويه ورق تكون انت كلمتها وقولتلى
مصطفى : ماشى تمام
--------------------------------------------------------------------
وبعد المحاضره
مها : اووووووووف محاضره ممله يارتنى ما جيت
سلمى : هههههههههه احسن تستاهلى
ساره : ليه يابنتى اهو استفادتى
ورن موبايل ساره
ساره : استنوا هرد ع الموب واجى
وبعد ما بعدت
سلمى : اوف مش هنمشى بقى تعالى نروح للشله ونخلص منها
مها : بس ياستى عيب لما نشوف هى هتعمل ايه ونخلع احنا
سلمى : من ساعه ما اتجوزتى وانتى بقيتى محترمه خنقتينى
مها : هههههههههههه يلا يابت من هنا
وعند ساره
ساره : طيب اعمل ايه ما هيا قاعده معانا
محمد : اخلصى ياساره قوميها بأى حجه انا كدا مش هعرف اكلم مها البت دى عقربه وهتعمل مشكله
ساره : طيب طيب هتصرف سلام انت دلوقتى
------------------------------------------------------
وفــى بيت اهل مها
الاب : هى مها فين
الام : فين ايه في بيت جوزها
الاب : ياستى منا عارف اقصد مش بتتكلم يعنى
الام : اتصلت بيها امبارح قالت نازله الكليه
الاب باستغراب :ليه ديه لسه عروسه
الام : بتقول عندها محاضره مهمه
الاب : ااامممم ربنا يهديها
مفيش اى اخبار
الام : عن ايه ياحاج
الاب : يعنى حامل ولا حاجه
الام : هههههه حمل ايه صلى ع النبى البت لسه مكملتش اسبووع
الاب : ياااااااااارب يرزقها نفسى ابقى جد بقى
الام : هههههههههه ان شاء الله هتبقى جد وتجوزهم كمان
الاب : والله مش حاسس يامنى1
الام : ليه بس متقولش كدا بعيد الشر
الاب : يلا اهو كلها اعمار ربنا يستر
----------------------------------------------------------------
ساره : خلاص يلا ياسلمى نروح احنا+
مها : لا هتسبونى لوحدى سيبى سلمى
ساره : يا سلام هروح لوحدى مليش فيه
مها : طيب طيب خلاص روحوا بس متتأخروش انا جعانه
سلمى : خدامين اهلك احنا
مها : يلا يابت من هنا هضربك دا اخر انذار
ساره وقاطعتهم : خـــلاص احنا ف حضانه قومى يابنتى خلينا نخلص
وبعد ما سابوها
مها : اوووف مش بحب القعده لوحدى
لوحدى ايه منا ف وسط كليتى
مش عارفه حاسه الجو غريب كدا وقلبى مقبوض
ما ترحمينا بقى بطلى اشتغالات مفيش حاجه
يارب استر
وفجأه.
