-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

الفصل الثالث عشر

بسم الله الرحمن الرحيم

الفصل الثالث عشر

‎مريم:اعرفك ياليالي حسام و
‎ليالي:انتي
‎البنت:انتي
‎ليالي والبنت:انتي بتعمل اي هنا
‎ادم ومريم وجاسر وحسام:انتم تعرفوا بعض
‎ليالي والبنت:طبعا
‎ليالي:انتي خرجتي امتي
‎حسام:خرجت خرجت منين يااستاذه ليالي
‎ليالي:خرجت من
‎البنت:ياحسام دي ليالي الي كنت قولتلك عليها للما كنت ماموريه في السجن
‎ليالي:ماموريه ماموريه اي ياسمر انتي كنتي مسجونه ودخلا عشان
‎سمر:اولا ياليالي انا مكنتش مسجونه انا كنت في ماموريه في السجن عشان كان في شاويش شاكين في انو بيهرب المسجونين فانا كنت دخلا عشان
‎اعرف مين العسكري دا وانا عشان مش معروفا اوي فمحدش عرف اني ضابط وثانيا انا اسمي ليلي
‎ليالي:ليلي
‎ليلي:ايوه وخطيبه حسام وصحبه مريم
‎ليالي:ماشي
‎مريم:طيب يلا عشان ندخل انا جبت التذاكر
‎ويلا ندخل مش هنرغي هنا
‎ودخلوا السينما 
‎مريم:ليالي
‎ليالي:اي
‎مريم بصوت واطي:ليالي متزعليش مني
‎ليالي:لي
‎مريم:هتعرفي يلا ادخلي
‎الراجل:اتفضلي ياانسه
‎ليالي وبتبص لقت نفسها اعده جنب ادم وفي سرها"يامريم يابنت الي "
‎الراجل:ياانسه..ياانسه
‎ليالي:ايوه
‎الراجل:مكانك 
‎ليالي:طيب
‎ادم:انتي كنتي عرفا مكانك هنا
‎ليالي:لا طبعا وهعرف منين
‎ادم:طيب يلا الفيلم بدا
‎وفي حته في الفيلم كان البطل كان بقطع رجل واحد
‎ليالي:ياماما ومسكت ومسكت ايد ادم
‎ادم:مالك
‎ليالي:اناخايفه اوووي
‎وجه حته رعب ومسكت ادم من قميصه
‎ادم كان مبسوط بتقرب ليالي منه

‎جاسر:مش خايفه
‎مريم:لاعادي اخاف من اي يعني
‎جاسر:انا قولت كده بردوا
‎مريم:طب وانت
‎جاسر:لاعادي

‎ليالي باحراج:انا اسفه 
‎ادم بابتسامه:لاعادي
‎ليالي كانت محروجه اوووي
‎ادم عشان يفك الاحراج:استراحه اجبلك فشار
‎ليالي:ماشي

‎مريم:اجبلك فشار وبيبسي
‎جاسر:ياستي خليكي وانا اجبلك
‎مريم:لا هروح اجيب انا
‎جاسر:اسكتي وقولي عايزه اي
‎مريم:عايزه فشار حجم عائلي وبيبسي وشيبسي وشوكولاتات وايس كريم
‎جاسر:دا لينا انا وانتي
‎مريم:لاطبعا دا ليا لوحدي شوف انت عايز اي
‎جاسر:انا غلطان اني قولت اجيب حاجه ليكي
‎مريم:مش عملتلي فيها سبع رجاله يلا ياخويا روح
‎جاسر ويشد البلوزه من عليه:انا الي جبته لنفسي
‎مريم برخامه:براحه ع نفسك ياام فاروق
‎جاسر:بت اتلمي
‎مريم:طيب

‎حسام:وحشتني اووي
‎ليلي:مممم
‎حسام:وحشتني بيترد بمممم
‎ليلي:لما نكتب الكتب
‎حسام بضيق:طيب
‎اجبلك فشار
‎ليلي:اه 
‎حسام:ماشي قايم اجيب

‎ادم:اتفضلي
‎ليالي:شكرا
‎واعده تاكل وكان شكلها طفولي اووي
‎ادم"انتي طفله اووي"
‎عقله:متنخدعش بالمظاهر ياما تحت السواهي دواهي
‎قلبه:مين الي قال كده مهي ممكن تتطلع كويسه
‎عقله:ونبي خليك في حكمك وانت ياادم متنخدعش باليالي دي ومتنساش انها مسجونه
‎ادم"عندك حق انت صح"

‎مريم:تشكرياجسوره
‎جاسر:تشكر بقا بعد كل دا يتقلي تشكر
‎مريم:اومال بيترد بااي
‎جاسر:بي بشكرا يابيبي بميرسي ياحبي
‎مريم:لي فكراني حبيتك ولاخطيبتك
‎وشكلك ياجسوره وحشك العلق بتاعت زمان
‎جاسر:لا كده كتير انتي متفقا انتي وادم 
‎مريم:تقريبا كده واسكت عشان الفيلم ابتدا

‎ليالي:ياماما 
‎ادم:اي
‎ليالي:كده كتير يعني مريم اكيد متصقصدا الفيلم الرعب دا هيا مبتخفش
‎ادم:يابنتي مريم دي مبتخفش من حاجه ودا فيلم مش حقيقه
‎ليالي:مش بترد
‎ادم:ليالي...ليالي...لياليييييي فوقي
‎الناس:في اي
‎ادم:ليالي اغمي عليها
‎ليلي:اي طيب بسرعه حد يجيب برفان ولا اي حاجه
‎معاكي يامريم
‎مريم:لا
‎حد معا
‎():ايوه معايا اتفضلي
‎ادم:شكرا 
‎وشممها لي ليالي
‎ليالي وبدت تفوق:اي دا ايه الي حصل
‎مريم:طيب طلما اعصابك خفيفه بتدخلي لي
‎ادم:اسكتي يا مريم 
‎جاسر:اسكتي
‎مريم:حاضر
‎ادم:انتي كويسه ياليالي
‎ليالي:اه انا كويسه
‎ليلي:طيب الحمدالله
‎خلاص ياجمعا حصل خير
‎اتفضلي البرفيم بتاعك ياانسه
‎():العفو
‎ليالي جت تقوم ومقدرتش ولسه هتقع ادم مسكها
‎ادم:هوصلك ع البيت
‎ليالي:لاخلاص انا فوقت 
‎ادم:بس انتي مش قدره وهروحك
‎ليالي:لاخلاص انا كويسه اهو
‎مريم:طيب لوتعبتي قولي عشان اروحك
‎ليالي:طيب
‎مريم:يلا بنينا هنروح ناكل بس ع ذوقي
‎جاسر:اوعي تقوليلي عبده تلوث
‎مريم:لاطبعا هوديكوا مكان راقي جدا هتحبوا

‎جاسر وادم وحسام وليلي:هو دا المكان الراقي يااتش
‎مريم:وماله دا الرافعي اكله جبار احكموا بعد اما تكلو
‎جاسر:ابوس ايدك مش عايزين نبات في المستشفي النهارده
‎مريم:لا ياخويا متخفش اكله نضيف اتنكوا بقا
‎عمار ...عمار
‎عمار:اهلا بااستاذه مريم الي منورنا 
‎مريم:ركز معايا كده 
‎عمار:معاكي
‎مريم:بص ياسيدي انا عايزه3كيلو ممبار و4كليو كبابزكفته ع سلطات بقا وطحينه وبيبسي وضبطنا
‎عمار:تمام
‎ادم:لمين كل دا
‎جاسر:لا متخفش اتش بياكل ومبينش علي
‎مريم:اللله اكبر
‎حسام:يابني دا اتش
‎ليلي:بس ايه شكلك معروفه هنا
‎مريم بفخر:طبعا يابنتي
‎انتي كويسه ياللولو
‎ليالي:اه
‎وجه الاكل
‎مريم:عايزاكم تتدعولي 
‎ادم وليلي وجاسر وحسام:ان شاءالله
‎جاسر:انا خايف اكل
‎مريم:متخفتش دا انا مريم
‎جاسر:مدا الي خايف منه

‎ادم وجاسر وليلي وحسام:انا شبعت
‎مريم وليالي:لا لسه
‎جاسر:الاكل حلو اوووي
‎عمار:اي اوامر تانيه يابهوات
‎مريم:تشكر ياعمار الحساب بقا
‎عمار:تمام
‎جاسر:انا الي هدفع الحساب
‎ادم:لا انا
‎حسام:لا انا
‎مريم:بس بس بس انا الي عزمه يبقا هدفع 
‎ادم وحسام وجاسر:مي
‎مريم:اسكتو انا الي عزمه
‎ادم وجاسر وحسام:طيب
‎عمار:اتفضلوا يااستاذه
‎مريم ودفعت:خد والباقي عشانك
‎عمار:كتر خيرك يااستاذه
‎وخرجوا
‎ليالي وليلي:هنروح فين
‎حسام:لا انا هروحك يا ليلي
‎ليلي:بس انا عايزه
‎حسام بصرامه:مفيش بس يلا عشان اروحك سلام ياشباب سلام ياليالي سلام يااتش
‎ليلي:يييوه سلام
‎ليالي ومريم وجاسر وادم:سلام
‎ومشيوا
‎مريم:ياعيني عليها الحمدالله اني الواحد سنجل
‎ليالي:هنروح فين الوقتي
‎ادم:هنروح
‎مريم:نعم نعم لاطبعا ولوانت عايز تروح روح
‎ادم:انتي ماشي ليالي لا
‎ليالي:لي
‎ادم:عشان مينفعش تعدي قي الشارع للوقتي
‎ليالي بعند:انا مش هروح
‎ادم:هتروحي
‎ليالي بعند اكتر:لا
‎مريم:بسسسسسسسسس ادم ليالي انا هبقا اروحها ولوانت عايز تمشي امشي 
‎اما انت بقا ياجسوره هتعد معانا
‎جاسر:ماشي انا اصلا مش عايز اروح الوقتي
‎مريم:كويس ها ياادم هتروح ولا لا
‎ادم:لا خلاص هاجي معاكوا بس هنروح فين
‎مريم:.....
‎جاسر وادم:ايه
‎ليالي:هييي بجد انا بحبه اووي

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017