-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

روايه "مسجونتي" الفصل الثاني

بسم الله الرحمن الرحيم

روايه "مسجونتي" الفصل الثاني

ليالي:انا مش اصدي والله 
الضابط:وانا اعمل اي بسفك انتي عميه يابت انتي
ليالي:لوسمحت احترم نفسك انا مش عميه
الضابط:والله عدت الايام وتيجي بت زيك تهزق ادم المنياوي
ليالي:ومين ادم المنياوي دا
ادم:انا 
ليالي:تشرفنا ولوحضرتك عايز تنظف هدومك هتها وانا اعملها بسرعه
ادم:بجد وانا اعد بقي باي ان شاءالله
ليالي:طب انا اعمل اي الوقتي
ادم:خلاص ياشاويش ياشاويش
الشاويش:نعم يا فندم(وعمل التحيه العسكريه)اي دا يافندم مين الي عمل فيك كده انتي يابت طب والله
ادم:خلاص ياشاويش حصل خير اتفضل معايا ع الكتب وخد البت دي ع الزنزانه
الشاويش:تمام يافندم (وعمل التحيه العسكريه)انجري يابت قدامي
ليالي:حاضر بس متذوقش
الشاويش:انجري يابت
ليالي:حاضر
ووصلت الحجز
لالالا فركش كده اي مش عايزين تعرفوا مين ادم 
اولا دا البطل طويل قمحاوي شويه عيونه بني عسلي وجسمه رياضي
ابن عيله المنياوي صاحبه اكبر شركه في الاستيراد والتصدير ودارين مامته سيده اعمال وصاحبه جمعيات خيريه وحقوق الانسان 
والكلام دا 
اه نسيت مغرور ومعاملته صعبه جدااا ومبيهزرش الامع جاسر صاحبه الوحيد والباقين مش اووي وذكي جدا محدش يقدر يقوله كلمه 
يلا نرجع.......
دخلت الزنزانه
سمر:اي يابت كنت فين
ليالي:في الملاهي
سمر:هي هي هي خفه يابت بجد كنتي فين بجد
ليالي:يعني هكون فين كنت بنف المطبخ وحصل معايا موقف رخم اوووي ومحرج الظابظ كان رخم اووووي
سمر بفضول:بجد احكي احكي احكي
ليالي:اهدي بقا وهكي
وحكتلها من طقطق لسلام عليم
سمر خبط اديها ع صدرها:يخربيتك كبيتي الميه عليه 
ليالي:مشفتش بقا
سمر:اااه وقولتيله اسمه اي
ليالي وبتحاول تفتكر:اممممم اك...ااه افتكرت اسمه ادم المنياوي
سمر:يخربيتك 
ليالي:في اي تاني
سمر:دا الرائد ادم المنياوي دا انتي احتمال تبلطي هنا
ليالي:عليه العوض ومنه العوض الله يابشرك بالخير ياسمر يابنت امه سمر
سمر:ادعي انهم ينسوا الموضوع بقا
ليالي:ياارب
نروح لادم بقا اكيد وحشكم######
.....:هههههه يعني بقا ادم المنياوي يحصله كده ههههههههههههههههههه
ادم:متبس بقا يا جاسر انت كل شويه تضحك
حاسر:خلاص هحاول بس بصراحه الموقف مسخره والبت عجبتني اوووووووي
ادم:عجبتك اااه شكلك عايز تتعلق زي زمان
جاسر:خلاص خلاص ايه مشترطش ع الحمار اي جاي تتشطر ع البردعه
ادم:يابني انا بصراحه صعبت عليا وقولت اعدي الموضوع عشان شيفها غلبانه اوووي
جاسر:ماشي ياخويا سلاموز انا
ادم:لي رايح فين
جاسر:انا رايح كده اشوفلي مزتين حلوين...متيجي معايا
ادم:ههه ان شاءالله غور يلا غور
حاسر:ملكش في الطيب نصيب
ومشي
وقفل ادم واعد يفكر في ليالي اد اي هيا جميله وشكلها طيب وايه الي دخلها السجن 
اي يا ادم انت هفكر في مجرمه 
شكلها دخلا ظلم
بجد واحنا ومن امتي بنصدق بالشكل
بقولك اي انا هتخمد
*******************
ليالي بردوا كانت بتفكر في ادم واعد ه تقول نفس الكلام بس عكسه 
ليالي لنفسها:اسكتي بقا انا هتخمد احسن
**********************
وبعد مرور الايام وخصوصا في مكتب ادم واللواه بعتله عشان عايزه في المكتب
ودخل ادم المكتب
ادم:حضرتك عايزني يافندم
اللواه:ايوه يا ادم اعد الاول
ادم اعد:ايوه يا فنم
الاوه:احنا جلنا اخبريه بتقول ان في كريم السيوفي 
ادم:ماله يافندم
الاوه:ايوه يا ادم جلنا بيقول انو ورا الشركه دي بتتاجر في السلاح واحنا مش عرفين نقبض عليه بس عرفنه انو بتاع ستات وممكن نبعت بنت عنده وتاخد معلومات من عنده
ادم:ومين البنت دي
اللواه:___
____________________________________________-
ياتري مين البنت
وادم هيعمل اي
هل القضيه هتنجح ولا هتفشل والحلقه القادمه هنعرف

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017