بسم الله الرحمن الرحيم
روايه"مسجونتي"الفصل الثامن
ليالي وصلت ع مكان
السواق:هنا المكان ياانسه
ليالي:طيب شكرا
ودخلت ليالي المكان ومشيت بس كانت خايففه شويه عشان اول مره تدخل اماكن ذي دي
وهيا ماشيه خبطت
ليالي:انا اسفه
البنت:لا...عادي
ليالي بصت عرفت انها البنت الي كانت بتعملها العربيه وقالت كويس انها معرفتنيش:طيب سلام
مريم:هوا ناا شفتك قبل كده
ليالي:لا انا اول مره اشوف حضرتك
مريم بشك:طيب
ومشيت ليالي وشافت ادم وراحت علي
ادم:جهزه
ليالي:اه جهزه ياادم بيه
ادم:دلوقتي هنا مش ادم بيه اسمي ادم
ليالي:لا مي
ادم بغضب:اسمي الكلام من اول مره ويلا عشان ندخل بس انتي استني شويه
ليالي:طيب
ادم:اول ماتشوفيني اعده مع البنت لوحدنا تعالي اووك بس اتاكدي الاول اني امي الاول مشيت
ليالي:وانا اعرف ان كانت ام حضرتك قامت منين
ادم:متحترمي نفسك ولا نسيتي نفسك
ليالي باسي:انا اسفه يا ادم بيه انا اسفه اني نسيت حي
ادم:اخرسي بقا انا امي هتعرفيها هتلاقيهااعده اول ضرابيزه اوانا اعد معاها
ليالي:طيب
ادم دخل واعد مع امه وصحبتها وبنت صحبتها
صحبتها:بسم الله ماشاءالله ابنك قمر يا دارين
دارين:شكرا يا مفيده
مفيده:تعالي نسيبهم شويه مع بعض
دارين:ماشي يلا بينا
ادم:رايحين فين
دارين:رايحين نلف شويه سلام
ومشيوا
البنت:بص من الاول كده اسمي مريم ثانيا فكك من موضوع مي وامك
ادم:افندم
مريم:ياعم الحج سيبك ممن حوارات الصالونات دا كلام امي وامك دا بلح قال ايه سيبنا
نعد مع بعض انا ومش طيقا امك
ادم:نعم ياختي امي ومش طيقاني قال يعني انا الي طيقك
مريم:طب طلما متفقين بيس يامان
ادم:طب ثواني وجاي
وقام بسرعه وخرج لليالي
ليالي:ادخل
ادم:لاخلاص الخطه باظت
ليالي:طيب خلاص انا ماشيه
ادم:لا خليكي وانا هروحك في الاخر
ليالي:ياادم ب
ادم مقاطعا:قولت استني ومشي وسابها
ليالي لنفسها:يااارب هو هيفضل يجررني وراء كده يااارب سهلي اموري
فاعده تتمشي في الناس
وهيا ماشيه حد خبط فيها وقعت ع الارض واغمن عليها
الشاب:
____________________
مريم:مين الموزه الي كنت واقف معاها بره
مريم:مين الموزه الي كنت واقف معاها بره
ادم:بت لمي الفاظك دي انتي نسيه انا مين
مريم:ابوس ايدك انت بلاش جو البشوات دي لحسن بيخنقني
ادم:ماشي بس مش معنا انك تغلطي
مريم:ياعم احنا بقينا صحاب خلاص
ادم:بس انا اصلا لسه معرفكيش
مريم:هتعرفي اي انا مريم طه سليم بنت صحبت امك
ادم باستغراب:بنت صحبه امي ماشاءالله عليكي انتي بتجيبي الالفاظ دي منين
مريم:اقولك ع سر
ادم:قولي
مريم:اصل انا لقيا صحاب بنات كتير من الحتت الشعبيه
ادم:وصحابك يعرفوا انك غنيه
مريم:ههه لاطبعا انا لما بتعرف عليهم بقول ان اسمي مريم وبلبس لبس ردئ
ادم:ردئ
مريم:يعني
Doggy
ادم:عرف بس كنت بتريق عليكي شويه هههههههه اصلك بصراحه شكلك مسخره واتي بتتكلمي
مريم بتبصله:ماشاءالله منتا بتضحك زينا اهو اومال مالك مصدر الوش الخشب
ادم باستغراب:
____________________
الشاب:ياانسه ياانسه ياربي
الشاب:ياانسه ياانسه ياربي
حد بسرعه يجيب بيرفيم اوميه او ايه حاجه
****لتفضل
الشاب بيشمم البيرفيم لليالي
وليالي بدت تفوق:اي دا نا فين
الشاب:انتي فين يابنتي فوقي
ليالي وفاقت:انت مين وانا ايه الي جبني هنا
الشاب:انا اسف جدا اصل كنت بجري جامد فخبط فيكي فوقتي اغمن عليكي
ليالي:حصل خير
الشاب:انتي اسمك
ليالي:ليالي
الشاب:وانا جاسر
ليالي:تشرفنا
جاسر:كان نفسي نتعرف في ظروف احسن من كدا بس انتي شكلك اول مره تيجي هنا
ليالي:اه فعلا وشكرا جدا لتعب حضرتك وجت تقوم ومتقدرتش
جاسر:خليكي وانا هسندك واروحك
ليالي:لا شكرا
جاسر:لا ازاي هو انتي في حد مستنياه مثلا
ليالي:
____________________
ادم باستغراب:وش الخشب وعلفكره اا بعرف اضحك يعني
ادم باستغراب:وش الخشب وعلفكره اا بعرف اضحك يعني
مريم:طيب ياخويا هات رقمك بقا
ادم:لي
مريم:يابني مش بينا صحاب هات رقمك ولا اقولك هات موبليك
ادم لسه هيرد
مريم كانت خدت التليفون وكتبت رقمها ورنت ع نفسها وسيفت رقمها عنده وعندها وكل دا وادم
مستغرب
مريم:تمام كده بس بعد كده ابقي حط pass
ع موبليك
ادم:اي يابت دا
مريم:اي يا دومي
ادم:دومي
مريم:الله مش بقينا صحاب لازم ادلعك او ارخم حاجه من بتاعت الصحاب
وياسيدي لو مش بتصاحب بنات اعتربني انا كاني واحد صحبك
ادم:هههه صحبي ههههه
مريم:لي يعني مشبهش ولا مشبهش طب بقولك اي
ادم:ها
مريم:بتلعب بوكس
ادم باستغراب:بوكس
مريم:ااه لحسن انا بعشقها ولعبت مع صحابي كلهم
ادم مقاطعا:صحابك مين
مريم:احمد ومحمد ومروان ومازن ومحمود و
ادم مقاطعا:كل دول ولاد اومال فين البنات
مريم:هههههههههه بنات هههههههههههههههههه
ادم:ايه الي قولته يضحك
مريم:هو انت متعرفش اننا هنا مشهوره باتش
ادم:ولي الي دخل اتش بي مريم
ولي مسمينك كده
مريم بفخر:اصل انا يا ادم اخده جوايز في البوكس وحاصله ع المركز الاول في الكارتيه
ادم:ههههههههه ماشاءالله ايوه عرفتك انتي اتش بس اول مره اعرف ان اتش دا بنت
اصل دايما جاسر
مريم مقاطعه :هههه اي دا انت تعرف جاسر دا حبيبي من ايام الجيزه
ادم:هههههههه اصلك انتي الوحيده الي بتغلبي جاسر في الجري لان جاسرفي الجري اي حريف
مريم:ااااه مهو كل يومين كده بيترهان معايا وبردوا بيخسر الرهان
ادم:ممم وايه هوا الرهان
مريم:بص ياسيدي انا لوخسرت بيقولي البس زي البنات واقلدهم
ادم:ههه ودا رهان
مريم:اصل هو عارف اني بكره حاجه اسمها بنات بلبس ساعات بناتي لما ماما تكوني معايا
ودا بيكون قليل لاني مش بخرج كتير مع ماما
ادم:اااه ولوهوا خسر
مريم:
____________________
ليالي:اه مستنيه
ليالي:اه مستنيه
جاسر:مين
ليالي:ادم
جاسر:ادم اصدك ادم المنياوي
ليالي:ايوه هوا دا
جاسر:وانتي تعرفي منين
ليالي بتوتر:يعني صديق كده
جاسر:اااااه طب يلا نروحل مع بعض دا صحبي اصلا
ليالي:لالا شكرا
جاسر:يلا يابنتي
ليالي بضيق:طيب
____________________
مريم:لوخسر بخليه يلبس بلوزه بناتي واصوره وانا امزل صورته ع فيس
مريم:لوخسر بخليه يلبس بلوزه بناتي واصوره وانا امزل صورته ع فيس
ادم باستغراب:ايه بجد وبيلبسها
مريم:اه لبسها وعمل روج واحمر خدود وهوا اصلا حمره فبحمره اكتر وكنت هنزل الصوره بس خفت يزعل بس الصوره عندي
ادم:بجد طب وريني
مريم:عندي ع الايباد مش فوني
ادم:طيب لو شوفتك تاني ابقي وريني
مريم:من عيوني بس اوعي تقوله
وعلفكره انت خرجتني عن الموضوع الاساسي
ادم:وايه هوا
مريم:...
