-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

مسجونتي الفصل الخامس والاربعون

بسم الله الرحمن الرحيم

مسجونتي الفصل الخامس والاربعون

ليالي:انا جهزت
عمر:يلا بينا سلام يا امي
سعاد:سلام ياقلب امك
ليالي وبتبوسها:سلام ياماما
سعاد بابتسامه:سلام ياحبيبتي تروحوا وترجعوا بالسلامه
ليالي وعمر:يارب سلام
سعاد:سلام
وخرجوا من البيت ورمبوا العربيه
ليالي:انت هتروح فين
عمر:هوصل البضاعه دي لشركات التغذيه
ليالي:بطول
عمر:لا هما ٣ شركات بس
ليالي:طيب كويس لاني عايزه اروح بيتس اجيب هدومي
عمر:بيتك انهي
ليالي:الي كنت عايشه في مع بابا وماما الله يوحمهم
عمر:العنوان
ليالي:في شارع**** 
عمر:قريب من الشركه الاول الي انا هروحلها
ليالي:تمام
وطلع عمر بالعربيه
ليالي:عندك ام كلثوم
عمر:بتحبيها
ليالي:بعشقها
عمر:طب بما انك بتعشقيها نشغل امل حياتي
ليالي بابتسامه:كنت هقولك اصلا تشوفلي الاغنيه دي
عمر:طب كويس
وشغل الاغنيه وطلع بالعربيه

""""""""""""""""""""""""""

ادم:مريم
مريم بضيق: يانعم
ادم بحده:مكان ليالي فين يامريم
مريم ببرود:معرفش
ادم:مريم متعصبنيش وقوليلي مكان ليالي وعلفكره انا عديتلك الي انتي عملتي في المستشفي انا كان ممكن اذيكي بس مش راضي
مريم ببرود وبتبصله وهيا رفعه حاجبها الشمال:لا والله تصدق خفت....علفكره انا مش بتهدد ويلا سلام
ادم قام مسك كوعها ولفه لوراء ضهر 
مريم وخبطت راسها براسه (ادته بالرصويه يعني)فادم ساب دراعها وحط ايده ع راسه:ااااه
مريم:عشان تحرم تيجي جنبي وشكرا ياجاسر انك مدفعتش عني تشكر
جاسر:مريم
وخرجت من المكتب ورزعت الباب وراها
جاسر بص ع الباب الي خرجت منه مريم وع ادم الي خلاص هيطق من كتر الغل وخبط كف بكف:استغفر الله العظيم يارب...يعني ادافع عن مين الوقتي مراتي ولا صاحب عمري..يااارب
ادم:اقسم بالله مراتك دي بدها الاعدام شنقا في ميدان عام عشان البشريه ترتاح من اشكالها
جاسر:ممممم
ادم وقام مولع سجاره واخد نفس منها وبعدها قال:تفتكر مكان ليالي فين
جاسر وافتكر حاجه:
___________________________
عند ليالي وعمر
عمر:خليكي هنا هنزل اودي التوصيله دي واجيلك
ليالي:ماشي
ونزل عمر وليالي علت الراديو ورجعت راسها ومسكت السلسه الي معاها
وافتكرت حاجه

ادم:ليالي
ليالي:ايوه يا ادم انا ف المطبخ
ادم ودخلها المطبخ وراح حضنها من ظهرها وقال:وحشتيني
ليالي:وانت كمان
ادم:عندي ليكي هديه هتعجبك اووي
ليالي:اي هيا
وطلع ادم سلسله ع شكل قبل صغير لونه فضي وفي فصوص صغيره وكان شكله حلو اووي ولبسهلها
ليالي:الله ياادم دي حلوه اووي
ربنا يخليك ليا
ادم ولفها عشان تبقي قدامه:ويخليكي ليا بس عايزك توعديني وعد
ليالي:اوعدك ع اي
ادم:ان السلسه دي تفضل ف رقبتك مها حصل مابينا
ليالي:اوعدك ياادم اوعدك انِ عمري ما اقلعها
ادم:مهما حصل مابينا
ليالي وبتحضنه وبابتسامه:مهما حصل مابينا
وفات لياالي من ذكريتها وقالت لانفسها:واديني ياادم لابسها برغم الي انت عملته فيا بس لابسها عشان الوعد الي قطعته ع نفسي عشانك
وكمان عشان لسه...لسه بحبك ياادم بحبك اكتر من نفسي تعرف انا الحاجه الي مفرحاني هيا اي
"وحطت ايديها ع بطنها"
ان في قطعه منك جوايا 
هيا دي الحاجه الي مفرحاني وف نفس الوقت مصبرناني ع الحياه دي.
وفاقت ليالي من سرحنها ع صوت تليفونها فردت
ليالي:الوو 
(..):الووو
ليالي:مين معايا
(...):اي مش عرفاني
ليالي:بقولك قول انت مين والا هقفل ف_وشك 
(..) بضحك:

___________________________

جاسر وافتكر حاجه:مش انت كنت جايب لي ليالي سلسله 
ادم:ايوه مالها
جاسر:ادم صحصح معايا وركز مش انت كنت جاطط في السلسله دي Gps عشان لو كان حصل حاجه ليها تعرف مكانها
ادم:ايوه صح،،،تصدق ان انا كنت نسيت موضوع Gps
دا خالص
جاسر:طيب كويس انك افتكرت
ادم:انا لازم ارو
وفي نفس الوقت دخلت عليهم نورا
نورا:ادم ازيك وانت ياجاسر ازيك
ادم بضيق:الحمدالله
جاسر:الحمدالله
نورا:ادم انا عايزك ف موضوع مهم
ادم:نورا انا الوقتي مش فاضي خليها لما افضي
نورا:لا انا عايزاك الوقت وضروري
جاسر:طب عن اذنكم انا بقا
نورا:لا خليك يا جاسر لان الموضوع الي انا وادم الي هنكلم في مينفعش هنا
ادم:اومال فين
نورا:تعالي في كافيه نكلم في
ادم:طيب ماشي...سلام ياجاسر
جاسر:سلام
_____________________________
(..) بضحك: انا ليلي ياستي
ليالي:ليلي ازاي وصوت راجل
ليلي:طب ثواني خليكي معايا
"وف ثانيه كان الصوت اتغير"
ليلي:الووو
ليالي:ليلي
ليلي بضحك:ايوه ياستي ليلي
ليالي:تصدقي انك جذمه
ليلي:طب لي الشتيمه وانا الي كنت هعزمك ع فرحي
ليالي:بجد فرحك
ليلي:ايوه ياستي فرحي
ليالي:الف الف مبروك يالولو
ليلي:لالا انا مش عايزه من بعيد كدا انا هستناكي بكره واشوفك واحضنك وتقوليلي الف مبروك قدامي
انما في التليفون دي متلزمنيش
ليالي معتذره:انا اسفه يا ليلي مش هعرف اجي
ليلي:مريم قالتلي نفس الجمله دي...بس فعلا لو مجتيش هزعل منك جدا
ليالي:بجد مش
ليلي مقاطعه كلام ليالي:لو مجتيش بكره هزعل منك
يلا سلام منتظراكي بكره
ليالي:ب
ليلي مقاطعه:سلااام
ليالي:سلام
وقفلت ليالي واعده تفكر هتعمل اي بس قررت انها تروح
وجه عمر باللحظه دي
عمر:ليالي 
ليالي:نعم
عمر:مالك
ليالي:عمر ممكن طلب
عمر:ها
ليالي:ممكن نبات النهارده فمصر ونروح بعد بكره
عمر:لي
ليالي وهيا بتعض ع شفتها السفليه:اصل فرح صحبتي بكره وانا لو مروحتش هتزعل مني
عمر:طيب خلاص مفيش مشاكل انا هبقي اوديكي تباتي ف_بيتك وانا هروح ابات عند واحد صحبي
ليالي:لي ماتبات معايا ف_بيتي
عمر:ابات معاكي ازاي في البيت والناس
ليالي:بس انت اخويا
عمر:بس الناس متعرفش
ليالي:مش مهم المهم ان احنا عرفين
عمر:ليالي انا مش عايز اضربك 
ليالي:لي
عمر:قوليلي كدا لما اطلع البيت معاكي وابات معاكي والناس متعرفش انك اختي،،،،تخيلي السمعه الي هتطلع عليكي
ليالي:ااااه صح انت عندك حق
خلاص هخلي صلاح يبات معايا
عمر ومسكها من دراعها وقال بغضب:نعم ياختي صلاح مين دا الي يبات معاكي
ليالي بوجع:ياعمر صلاح دا اخويا ف الرضاعه
عمر وسابها:ااه بحسب طيب ماشي بس انتي معاكي فستان تروحي بي
ليالي:اه ف_بيتي
عمر:طيب...انا هكلم ماما واعرفها ان احنا هنبات النهارده وبكره وهنجيلها يوم السبت الصبح
ليالي:ماشي
وطلع بالعربيه
_____________________________
ادم:نعم قولي عايزه اي
نورا:ادم احنا لازم نسيب بعض
ادم:لي
نورا: انا اكتشفت يا ادم اننا مش بحبك وان لما قولتلك بحبك طلع ع رايك اعجاب او حب اخوي مش حب زي اي اتنين بيحبوا بعض 
ادم وهوا بيدخن:كويس انك عرفتي
نورا:بس انا عندي سوال نفسي اعرف اجبته
ادم وبيرمي السيجاره:اسالي
نورا:يوم اما انا قولتلك بحبك انت جوبتي وانا كمان لي
ادم:برضيكي
نورا باستغراب:بتراضيني ازاي
ادم:انا كنت متاكد انك مش بجبيني الحب الي زي اي انتي بيحبوا بعض
انتي حبتيني بس عشان تعوضي مكان عمر مش اكتر
فانا لما اعده اقنعك ساعتها انك مش بحبيني زي مابتحبي عمر انتي مقتنعتيش
فقولت ساعتها ارضيكي واقولهالك
وبعدهاتعدي مع نفسك تتدوريها في دماغك وتعرفي انك قولتيها ساعتها عشان كان عندك فارغ...فارغ بتعوضي بي مكان عمر
نورا بابتسامه:انا بشكرك جدا ياادم،،،واتمني اننا نفضل صحاب
ادم:اكيد هنفضل صحاب...بس انتي هتقولي اي لاهلك ع سبب انفصلنا لان خطوبتنا مكملتش حتي شهر عشان ننفصل
نورا: سبها عليا ومتقلقش
ادم:انا مش قلقان...انا بس بطمن مش اكتر
نورا وهيا بتقلع الدبله من ايديها وبتقول بابتسامه:اطمن ياسيدي انا هعرف اسكتهم...واتمني اننا نفضل ع تواصل
ادم بابتسامه:اكيد
نورا ومدت ايديها:صحاب
ادم وسلم عليها:صحاب
وخرجوا من الكافيه وكل واحد ركب عربيته وطلع بيها
____________________________
عند مريم
مريم راحت مطعم وجابت سندوتشات فول وطعميه وراحت للعربيه تكالهم وهيا بتاكل كلمت ليالي
مريم:سلام عليكم
ليالي:وعليكم السلام
مريم:ازيك
ليالي:الحمدالله
مريم:انتي هتيجي الفرح
ليالي:اه
مريم:طب اعدي عليكي بكره الصبح بدري ونروح مع بعض
ليالي:لا منا هروح مع عمر....وعلفكره انا ف مصر
مريم:بجد،،،جيتي امتي
ليالي:كان عمر كان جاي يقضي كام مشوار وخدني معا
وقولتله بدم نروح ونجي بكره نبات النهارده وبكره في مصر
مريم:طيب اشطا...اعدي عليكي بليل
ليالي:لا مش هينفع النهارده،،،،فبصي نتقابل بكره في الفرح
مريم:اشطا وسلميلي ع عمر ونونو
ليالي وبتحط ايديها ع بطنها:حاضر هبغله سلامك
مريم:اشطات..سلام
ليالي:سلام
____________________________
جاسر:مالك فرحان كدا لي
ادم:انا و نورا سبنا بعض
جاسر:مممم طيب بس بقولك 
ادم:اي
جاسر:فين الايباد الي انت كنت موصله بGps
ادم:في الفيلا
جاسر:هتروح تجيبه
ادم:كنت رايح بس اللواه امرني بشغل كتيرر هخلصه واروح اجيبه
جاسر:اشطا
___________________________
وجه الليل عند ليالي
عمر:يلا انزلي وهعدي عليكي بكره الساعه٧ كدا عشان الفرح
ليالي:ماشي سلام
عمر:سلام
ونزلت ليالي ودخلت العماره وخبطت ع شقه صلاح
عبير:مين
ليالي:انا ليالي ياعبير
عبير وفتحت الباب:ابله ليالي وحشتني اووي
ليالي:وانتي وحشتي الابله اووي
وحضنتها وباستها 
ليالي:صلاح جواه
عبير:ابيه صلاح...اه جوه
ليالي:طب تعالي ندخله
ودخلوا البيت ولقوا صلاح اعد بيتفرج ع تليفزيون
ليالي:صلاح
صلاح:ليالي
ليالي:وحشتني اووي ياصلاح
واترمت في حضنه
صلاح:وانتي كمان يا ليالي وحشتني اووي...بس انا زعلان منك اووي
ليالي بدموع:انا اسفه اوووي اسفه
صلاح:وانا سمحتك يا قلب وروح وعقل صلاح
ام صلاح وجت في اللحظه دي
ام صلاح: ليالي
ليالي وجريت عليها واترمت في حضنها:وحشتني اووي يا ام صلاح
ام صلاح:وانتي كمان يا ليالي وحشتني اوووي...بس ع خطري منك...كدا يا ليالي تجوزي من ورانا وكانك ملكيش اهل
ليالي بدموع:انا اسفه اووي انا عرفا انكم متستهلوش مني كدا بس...بس غصبن عني والله
صلاح:طب انتي كنتِ فين المده دي
ليالي بتوتر:عند...عند ادم
صلاح:لا يا ليالي انتي مكنتيش عند ادم لانِ روحتله وسالته وهوا مكنش يعرف مكانك
ليالي واعده ع كنبه:انا هحكلكم ع كل حاجه
صلاح:ياريت
ليالي وبدت تحكلهم كل حاجه من اول ما اتجوزت ادم ازاي لحد اما جتلهم هنا
____________________________
مريم:سامو عليكم
جاسر وادم:وعليكم السلام
جاسر:انتِ روحتي وجيتي
مريم:اه
وطلعت الدعاوي وادت واحده لجاسر:اتفضل
جاسر:اي دا
مريم:دعوه فرح حسام و ليلي
جاسر:هوا امتي
مريم:بكره
جاسر:هعدي عليكي نروح مع بعض
مريم:اشطا
وراحت ناحيه ادم وادته دعوتين:اظن مش هتسال دول اي لاني لشه مجوبه صحبك
ادم:انا عندي سوال مختلف اتنين لي
مريم:واحده ليك والتانيه لخطبيتك
ادم:احنا سبنا
مريم:مليش دعوه انا الي عليا اديهالك تديهالها
ادم:ابقي سلميلي ع ليالي وعرفيها انِ هوصلها قريب
مريم:هتوصلها ازاي
ادم:ملكيش دعوه انتِ بس عرفيها انِ هوصلها قريب
مريم:جاسر انت قولتله حاجه
جاسر:هو انا اعرف مكانها اصلا
مريم:انت هتعرف مكانها منين يا ادم
ادم:ملكيش دعوه 
مريم:جاسر قولي هيعرف مكانها ازاي
جاسر ورفع دراعاته ع انو ميعرفش
مريم:بردوا مش هتوصلها يا منياوي..مش هتوصلها
ادم:اجري يا ماما اجري العبي بعيد
مريم:انا وانت والزمن طويل
ادم بصلها بلا مبالاه ورجع يكمل شغله تاني
____________________________
ام صلاح:يعني انتي لقيتي اهلك يا ليالي
ليالي بابتسامه:ايوه يا ام صلاح
صلاح:طب اخوكي مجاش يبات معاكي هنا لي
ليالي:عشان الحاره هنا متعوفش انو اخويا وخاف لما يطلع معايا ويبات معايا يطلع عليا سمعه
ام صلاح:طب انتي هتمشي بعد الفرح ع طول
ليالي:لا هبات بكره كمان ونروح يوم السبت الصبح
ام صلاح:صحيح نسيت ابركلك ع حملك
ليالي:الله يبارك فيكِ يا ام صلاح
ام صلاح:بتاكلي كويس
ليالي:اه الحمدالله
ام صلاح:طيب احنا هنتعشي وهتباتي معانا النهارده
ليالي:ماشي وهبات مع عبير في اوضتها موافقه يا عبوري
عبير وحضنتها:موافقه طبعا يا ابله
ام صلاح:طيب يلا نروح نتعشي
ليالي:يلا
وقاموا يتعشوا وليالي اخدت بيجامه من عند ام صلاح
وراحت تنام مع عبير في اوضته عبير

""""تاني يوم"""""

ونروح لبيت الراجل البائس ومراته بهيه
بهيه:رايح فين يا راجل
راجل:لازم اكشف الحقيقه النهارده لازم
بهيه:حقيقه اي
راجل:لما اجي هقولك ع كل حاجه بس لما اجي
بهيه:ماشي ربنا يوفقك
راجل:ياارب ..يلا سلام
___________________________
في مكتب ادم
جاسر:خلصت شغل ولا لسه
ادم:اه خلصت هروح البيت ارتاح شويه 
جاسر:ماشي سلام
ادم:سلام
واخد ادم حاجته وخرج من المكتب ونزل ع السلم وخرج وراح للعربيه ولسه هيركب لاقي حد بيدهله
الراجل:ادم بيه...ادم بيه
ادم:حضرتك تعرفني
الراجل:انا صحبي الي كان خاطف مراتك بامر من دارين هانم والدتك..........

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017