-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

روايه"مسجونتي" الفصل الرابع

بسم الله الرحمن الرحيم

روايه"مسجونتي" الفصل الرابع

نزلت اوضه المكتب واعده تدور في الادراج الدرفوق ورا الوح ووسط وهيا بتششوف وراء لوحه
لقت خزنه فرحه واعد تحاول ع الرقم االسري معرفتش ووسط وهيا بتكتب دخل عليها ادم
ليالي:انت دخلت هنا ازاي
ادم:اتاكدت ان مفيش حد في البيت ودخلت سمعت صوره صفاره من المكتب
ليالي:اه مادا الرقم السري بتاع الخرانه انت هتعرف تفتحها
ادم:نحاول 
اعد يحاول يحاول معرفش
ليالي:طب استني كده 
ادم:لي
ليالي:جربت 10106
ادم وجربه وفتح
ادم:عرفتي ازاي
ليالي:اي ارقام بقا 
ادم:اخد ادم فلاشه من الخزنه وطلع اللاب الي كان معا 
ليالي:حلو الكمبيوتر دا
ادم:اسمه لاب توب
ليالي:خلاص ياخويا مدقش 
ادم:هشششششش سبيني اشوف شغلي 
وفتح اللاب وحط الفلاشه 
ليالي:يانهار اسود ايه كل الحاجات دي
ادم:دي المهمات القذره الي بيعملها زي سلاح مخدرات سرقه اعضاء 
ليال:يالهوي 
ادم:وطي صوتك
ليالي:حاضر 
واخد كل الملفات الي ع الفلاش ورجع الفلاشه تاني وقفلوا الخزنه وطلع منديل ومسح بصمات ليالي من ع الخزنه 
والرفوف والاوكره بتعات الباب 
ادم:يلا نخرج من هنا بسرعه
ليالي:انت كنت بتعمل اي
ادم:مش شغلك ويلا بينا وبطلي رغي 
وخرجوا من الفيلا وطلع ادم ع السور وليالي معرفتش بسبب الكعب وهدومها
ادم:مش عرفا تتطلعي
ليالي:اه بس ابعد كده 
ادم بعد شويه حدفتالكعب والشنطه الي كانت معاهاوطلعت ع الشجره الي جنب السور وطلعت الشجره ونطت وكل دا وادم استغرب ازاي قدر تعمل كده
ليالي:متيلا
ادم نزل من ع السور
اادم:انا عندي سوال انتي فكرتي كده ازاي
ليالي:الجيش قالك اصرف ياحضره الضاابط 
ووقفوا شويه 
ليالي:جرا ايه يا ادم باشا 
احنا هنفضل وقفين كده كتيرولا انت مستني كريم دايصحا ويودينا في داهيه
ادم:طب يلا وركبوا عربيه ادم 
في العربيه
ليالي:احنا هنروح فين الوقتي 
ادم:هوصلك عند البيت الي انتي في اونا هروح
ليالي:طيب مش انتو قولتوا انو لما اعمل الي انتو قولتولي عليه هتشيلوا الحكم من عليا
ادم:بكره نكلم في الموضوع دا قدام اللواه ويلا انزلي وهعدي عليكي 
بكره الصبح عشان نروح المديريه
ليالي:طيب سلام 
وطلعت ليالي البيت وغيرت ونامت 

تاني يوم
استنوا هنروح للفندي كريم نشوفه عمل اي لما صحي
صحي كريم الساعه 10 الصبح وطبعا مش فاكر حاجه من ليله امبارح الي لما طلع 
وخرجت البنت من الحمام
البنت:صباح الخير يا كيمو انت نمت امبارح كده وسبتني
بس طلعت اجدع منك واستنيت لحد الصبح وكنت لسه ماشيه
كريم:انتي مين
البنت:انا ليالي اي مش فاكرني
كريم:اصلي مش فايق عمتا نعوضها بعدين
ليالي:طيب انا ماشيه 
ونتقابل بعدين سلام

يعدي ادم ع ليالي وهيا تكون جهزه ولبسا بنطلون اسود وبلوزه رمادي وسعين 
وتنزل لادم
ليالي:انا عندي سوال ومحيريني 
ادم:اسالي
ليالي:لما كريم يصحي وميلاقنييش هيعمل اي
ادم يضايق لما يجيب سيره كريم وقال بضيق:لي خايفه ع زعله
ليالي:لا ياحضره الضابط انا بس بسال عشان المهمه متبوضش ويعرف كل حاجه
ادم:متخفيش انااصرفت 
ليالي:طيب 
ووصلوا المديريه
ودخلوا للواه
اللواه:اهلا اهلا بادم باشا 
ادم:في اي يافندم
اللواه بنفعال:......

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017