بسم الله الرحمن الرحيم
روايه"مسجونتي" الفصل الخامس
اللواه بنفعال:في انك بوظت كل حاجه
ادم بستغراب:بوظت كل حاجه ازاي دانا
اللواه مقاطعا:اسكت الوقتي ويلا ع مكتبك لحد اما نشوف الي انت عملته
ادم:طب انا عملت اي
اللواه:اسكت انت ويلا ع مكتبك وانتي يا مسجونه
ليالي:ايوه
اللواه:ادم هبخدك ع السجن تاني
اللواه:ازاي يافندم منا عملت المطلوب
اللواه:هي دي الاوامر يلا امشو
ليالي بعياط وقامت هيا وادم وراحوا ع الباب ولسه هيخرجوا
اللواه:مقنع انا صح
ادم وليالي لفوا
اللواه بضحك:متتغضوش انا كنت بمثل
ثم يا اذكيه المهمه باظت ازاي وانتم لسه جايين
ادم:بس انت يا فندم متتدنيش فرص اشرحلك
ليالي:وحضرتك بردوا متنديش فرصه انطق
اللواه:اعدوا الاول
اعدوا ليالي وادم
اللواه:انا كنت بهزر مش اكتر
ادم:تمام يافندم بس ياريت المره الجايه ميبقاش كده
ليالي:وانا كنت همووت خلاص لوكنت رجعت السجن تاني
اللواه:حصل خير عمتا اي الي انت كنت هتديهولي يا ادم
ادم اداله الفلاشه وكان لسه مضايق
اللواه:خلاص يا ادم انا كنت بهزر
ادم:لاعادي يافندم حصل خير
اللواه فتح اللاب وشغل الفلاشه وفتح الملف وقال:مكتوب علي الملف صفقه العمر
ادم:ايوهيافندم ومعادها يوم ....
اللواه يعني هيا بكره عايزين نكون في المكان هناك عشان نقبض عليهم متلبسين
ادم:تمام يافندم
ليالي:طب وانا يا باشا
اللواه:لا خلاص انا ضبطلك كل حاجه وتقدري دلوقتي تخرجي انتي حره
ليالي:شكرا يا باشا
اللواه:وانت يا ادم ع مكتبك
ادم:تمام يافندم وعمل التحيه العسكريه وخرجوا
ادم:اومال انتي هتروحي فين الوقتي
ليالي:هرجع بيتي
ادم:طيب تمام سلام
ليالي:سلام
ليالي خرجت من المديريه وكانت زعلانه اووي انهامعدتش هتشوفو
____________________
وهوا كمان مضايق انو معدش هيشوفها وقال لنفسه:اوصلها
نفسه:اه حرام وشكلها معاش فلوس
عقله:وانت مالك
ادم:اسكت ومدخلش
عقله:انا غلطان
فنزل بسرعه ولقاها ماشيه
ركب عربيته ومشي جنبها وكلمها من الشاباك
ادم:ليالي
ليالي باستغراب:ادم بيه
ادم:تعالي اوصلك
ليالي:لا شكرا
ادم بحده:قولت تعالي
ليالي:طيب
وركبت
ادم:بيتك فين
ليالي:انا في **@
ادم:انتي كلتي حاجه من الصبح
ليالي:لا
ادم:طب يلا انزلي
ليالي:لي
ادم:بطلي رغي وانتي تعرفي
ونزلوا ودخلوا مطعم فخم اوووي وطبعا ليالي انبهرت بي واعدوا
ادم:تكلي اي
ليالي:مش جعانه
ادم:قولي واخلصي تاكلي اي
ليالي:مش عرفا
ادم:طيب هجبلك ع زوقي
ونده للجرسون وطلب الاكل وجه
ليالي:بس وحياتك شفشق ميه
الجرسون رفع حواجبه
ادم:هيا بتهزر بس عايزين ازازتين ميه
الجرسون:اي اوامر تانيه
ادم:شكرا
ومشي
ادم:شفشق ميه
ليالي:اومال اسمه اي
ادم:كوبايه ميه اوازازاه مش شفشق
ليالي:المره الجايه
ليالي كانت جعانه واول ماشافت الاكل اعده تاكل بشراه
ادم اعد يبص عليها
ليالي وسابت الاكل
ادم:سبتي الاكل لي
ليالي:شبعت
ادم:طيب قومي اغسلي ايدك وهدفع الحساب ونمشي
ليالي:طيب
وخرجت ليالي من الحمام ودفع الحساب وخرجوا
ليالي:ايوه اركن هنا
ادم:لي
ليالي:بيتي جوه شويه ومش هينفع تدخل
ادم:لي
ليالي:عشان الحاره ضيقه والناس مبترحمش
ادم:طيب
ليالي:شكرا ع الفطار والتوصيله سلام
ونزلت من العربيه وادم مشي
وطلعت البيت واعده تدور ع المفتاح افتكرت اني ليها حاره معاها نسخه من المفتاح فخببط ع الشقه وفتحوا
ليالي:عبير قولي لامك تجبلي مفتاح الشقه
عبير:حاضر اما اما
@@@ايوه ياعبير
عبير:هاتي مفتاح شقه ابله ليالي
@@:ليالي ازيا يابنتي
ليالي:الحمدالله
@@:انتي كنتي فين طول المده دي
ليالي:بعدين يا ام صلاح هاتي بس المفتاح
ام صلاح:طيب ثانيه
وراحت تجيب المفتاح وادتيهولها
ليالي:تشكري ياام صلاح
ام صلاح:لو عوزتي حاجه قوليلي
ليالي:ماشي ياام صلاح منتحرمش منك
وخرجت ودخلت شقتها ولقتها نظيفه اوووي اصل ام صلاح دي كانت بنظفهلها كل فترهكده ودخلت اوضتها وغيرت ونامت
____________________
جاسر:اي ياصحبي سرحان كده لي
تكونشي بتحب
ادم في دنيه تانيه
واحد زميله اسمه وليد:ياعم سيبه تلقي سرحان في مزه ولا حاجه
ادم في دنيا تانيه
جاسر:ياعم اسكت ادممممممممممممم ادممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
ادم:اي اي في اي جاسر كنت بتقول حاجه
جاسر؛:هو انا قولت حاجه دا انا قولت حاجات وانت في دنيا تانيه
ادم:تعبان شويه
جاسر:لي مالك
ادم:تعبان بس عندي صداع
جاسر:اااااااااااااه صداع طب ابقي سلملي ع الصداع
ادم:اصدك اي يالاه
جاسر:لا ولاحاجه
وليد:في اي جدعان متفهوني
ادم:ياعم فكك منه هوا بيتهبل بس تلاقي مش لاقي مزز وجاي يفوق عليا
وليد:اااااااه
جاسر:لا ياخويا المزز كتير والحمدالله
ادم:مزز والحمدالله طب تيجي ازاي دي فهمني
جاسر:ياعم مدقش بس تعالي وانا افهمك
ادم:لا ياعم انا مش فايق اليومين دول
جاسر:ماشي ياخويا غور انت تيجي معايا انت يا لدو يا حبيبي
وليد:لا ياخويا انا واحد مخطوب وخطبيتي وعجباني
جاسر:هههههههه ماشي ياخويا منك لي
جاسر:انا همشي انا بقا لحسن جتلي في اخباريه ان في شقه مشبوهاوهروح اقبض عليها
ادم:عقبالك لماالاقيك في شقه مفروشه
جاسر:بعد الشر عليا..سلام انا بقا
وليد وادم:سلام
وخرج جاسر
___________________
وصحيت ليالي الساعه 5 ولقت حد بيخبط جامد وخرجت بسرعه
وصحيت ليالي الساعه 5 ولقت حد بيخبط جامد وخرجت بسرعه
ليالي ع الباب بتقول:مين
الشخص:....
