-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

الفصل ال31°°ابن قلبي°°

بسم الله الرحمن الرحيم

الفصل ال31°°ابن قلبي°°

"اتجهت تسنيم خارج القاعه،،للبحث عن تاكسي حتي تأتي حياء،،واثناء وقوفها،،ظهر امامها شابا يظهر عليه الثمل الي درجه كبيره،،مما ارعبها،،ظل الشاب يقترب منها وهي تبتعد ثم قام باخذ حقيبه يدها،،ظلت تسنيم تصرخ بشده،،ثم وجدت احمد امامها،،لحق احمد الشاب وامسكه،،ثم بدأ يكيل له الضربات،،والشاب يرد له تلك الضربات"
تسنيم ببكاء وهي تصرخ في الشاب:ابعد عنه يا حيوان انت
ثم اتجهت بحديثها لاحمد:سيبه خلاص يا استاذ ،،الله يخليك كفايه
"قام احمد باخذ الحقيبه من الشاب وما هي الي لحظات حتي هرول الشاب بعيدا عنهم"
احمد وهو يلتقط انفاسه:انت بتعملي ايه هنا لوحدك!!
تسنيم :كنت بوقف تاكسي علشان نرجع البيت انا وصاحبتي
احمد وقد فهم انها تقصد حياء:طيب مفيش راجل جاي معاكوا ولا ايه،اخوكي او ابوكي!!!
تسنيم بامتنان:لا وبجد شكرا اوي لحضرتك
احمد بابتسامه:انا عملت اللي المفروض كان يتعمل،،ثم هتف قائلا:انا نسيت اعرفك بنفسي!!
تسنيم وهي تبتسم:اه فعلا
احمد بمرح:انا ياستي اسمي احمد،،وصاحب مصطفي الانتيم،،بس تعرفي الحسنه الوحيده اللي عملها درش في حياته انه خلاني اتعرف عليكي
تسنيم باحراج:اه ميرسي
احمد متابعا:طبعا انا معايا رقمك ولو مفيش مشكله يعني تسمحيلي ،،ابقي اطمن عليكي
"وبينما هو يتحدث رن هاتف تسنيم"
تسنيم وهي ترد:ايوه يا حياء
حياء بحزن:انتي فين يا بنتي،،انا واقفه برا القاعه ومش لاقياكي
تسنيم بتفهم:معلش يا حياء انا بعدت شويه بس لحظه وهتلاقيني قدامك"
"اغلقت تسنيم الهاتف مع حياء،،ثم شكرته مره اخري"
احمد متابعا:اكيد هنتقابل تاني؟!
تسنيم:قول يارب،،ثم اتجهت بعيدا عنه،،ثم هتف هو قائلا:استني تليفوني بقا،،نظرت له تسنيم وهي تبتسم ثم تابعت السير"
"اتجهت تسنيم نحو باب القاعه مره اخري لتجد حياء في انتظارها"
حياء بزعل:كنتي فين يا تسنيم
تسنيم بمرح:كنت واقفه مستنيه تاكسي،،جه حرامي اخد الشنطه وجري،،بس في شاب جري وراه واخدها منه،،،تعرفي مين الشاب دا؟!
حياء بمتابعه:امممممم،،مين؟!
تسنيم بسعاده:احمد،،اللي كان هيخبطني بالعربيه من كام يوم واخد رقم فوني
حياء باندهاش:ياااادي الصدف ،،امممم،، وانتي بقا سيباني ملقحه هنا علشان الاستاذ احمد دا
تسنيم :والله انتي ما طبيعيه النهاردا ،،مالك يا حياء،،ايه اللي حصل بينكم"
حياء وهي تحتجز دمعتها:مفيش
تسنيم متابعه:بطلي مكابره وعند و...
"ثم قاطعهم فجأه قدوم سياره ما ووقفت امامهم"
مالك بدون اي تعبيرات علي وجهه:اركبوا
"نظرت حياء لمالك باندهاش كبير،،فقد ظنت انه سوف يبتعد عنها للابد،،ولكنه مازال يحميها رغم ما فعلته به من كلام جارح اصاب منتصف صدره"
تسنيم وهي تنظر لمالك بدهشه:ايه دا انت كنت فين كدا!!!
مالك متابعا:عادي ،،روحت اجيب العربيه من الجراج لحد ما تخلصوا
"ركبت الفتيات السياره،،في المقعد الخلفي ثم انطلق مالك عائدا بهم الي المنزل"
"كانوا الثلاثه يجلسون في صمت تام،،حتي بدأت تسنيم تضفي نوعا من المرح لكي تقتل هذا الجوء الكئيب"
تسنيم بمرح:مالك هو مينفعش نقف علي النيل شويه،،الصراحه بقا انا نفسي في حمص ،،وانتوا معيشيني في جو كئيب
مالك وهو يبتسم لها:انتي فاكره نفسك في اسكندريه
تسنيم برخامه:اه النيل هنا تحفه بس انت جرب بس،،وودينا ناكل حمص
"كانت حياء تستمع لحديثهم دون ان تتفوه بكلمه واحده"
تسنيم موجهه كلامها لحياء:ها يا مشمشتي نروح ناكل حمص؟!
حياء:لا انا تعبانه ومحتاجه انام
تسنيم بحزن:اممممم طيب خلاص نروح
"كان مالك ينظر لها من مرأه السياره،،ثم اكمل طريقه للبيت دون ان يتفوه بكلمه"
"واثناء سيرهم في الطريق كانت حياء تحدث نفسها قائله:دا مش عاوز يبصلي ولا يكلمني،،
للدرجادي مش طايقني،،عاااااااا،،بس انا ازاي اقوله كدا،،مالك مش كدا وبيحبني بجد،،بس اكيد الكلام وجعه،،انا خايفه اوي من تغيره دا
********
"امام القاعه"
كان احمد يقف مع ذاك الشاب الذي حاول ان يخطف حقيبه تسنيم،،ولكنه ليس بحرامي ولكنه مستأجر من قبل احمد ليقوم بتلك المهمه"
احمد وهو يصافح يده:اشطا عليك ،،تصدق تستاهل الفلوس
الشاب:تسلم يا كبير،،بس ايدك مش كانت تقيله حبتين؟!
احمد وهو يضحك:معلش بقا يسطي،،كنت عاوز الخطه تمشي مظبوط
الشاب وهو ياخد منه المال:ماشي،اي خدمات تاني
احمد :لا روح انت
احمد وهو يحدث نفسه:كدا بقا الخطه ابتدت تمشي زي ما انا عاوز،،ووريني بقا يا مالك هتنقذها ازاي من ايدي المره دي
******
"داخل القاعه"
منه وهي توجه حديثها لمي:امال البنات فين
مي:حياء تعبت اوي واضطروا يمشوا
منه بفزع:جرالها ايه؟!!
مي متابعه:اهدي يا بنتي مفيش حاجه دول شويه صداع
منه متفهمه:ماشي تمام بس ابقي رني عليهم واطمني علي حياء
مي:حاضر
"واثناء حديثهم دخل احمد القاعه واقترب من صديقه،،ثم قام بمصافحته واحتضانه "
مصطفي بلوم:كل دا تأخير يا احمد
احمد وهو يتحجج:وانا جي العربيه،،عملتها معايا ووديتها للميكانيكي
مصطفي بتفهم:ماشي يا ميدو
"ثم التفت احمد بحديثه الي منه قائلا:مبروك يا انسه منه،،وعاوزك تطلعيلي عينه
ابتسمت له منه قائله:اكيييييد
********
" في بيت عبد العزيز فهمي"
عزيز:الباشا اتأخر ليه!!!
نيفين:ماتسيبوا براحته يا عزيز هو صغير!!!
عزيز:ايون هو مهما كبر هيفضل بالنسبالي صغير
نيفين متابعه:اكيد يا حبيبي،،طيب انا هكلمه اهو واشوفه هييجي امتي
"اجرت نيفين اتصالا علي ابنها،،ولكنه لم يجب علي اتصالها"
عزيز بتهكم:مردش صح!!
نيفين بتنحنح:معلش اكيد مش سامع الفون من الدوشه
عزيز متابعا:لما نشوف اخرتها معاه
*****
"بعد مرور ما يقرب من الساعتين ،،قرر احمد الاتجاه الي بيته،،بعدما رأي الاتصالات المتكرره من والدته،،ثم تم انهاء الفرح وانطلقت عائله مي الي منزلهم بصحبه مصطفي"
*******
"وصل مالك بصحبه الفتيات الي المنزل"
مالك:وصلنا اتفضلوا
"خرجت الفتيات من السياره ثم اكمل مالك قائلا:اطلعوا انتوا يلا،،وانا هركن العربيه،،تصبحوا علي خير
" كانت حياء تنظر له بحزن فهو لم يعيرها اي انتباه،،لقد تمادت فيما فعلته ولابد ان تتحمل النتيجه منه"
"دلفت الفتيات الي المنزل،،وقام مالك بركن سيارته ،،ثم انطلق الي داخل العماره،،واثناء دخوله لمنزله،،اوقفه صوتها"
حياء بحزن:مالك
"التفت لها مالك دون ان يتفوه بكلمه واحده لها،،ثم تابعت هي قائله:انا اسفه بجد،،مكنتش اقصد
مالك متابعا:وانا اسف بجد اني ضايقتك بوجودي في حياتك،،ثم تابع قائلا:تصبحي علي خير
حياء وهي تنظر له وقد لمعت عينيها:يعني ايه الكلام دا!!!!
مالك متابعا:يعني خلاص اعتبريني شخصيه خياليه في حلم من احلامك،،والشخصيه دي اختفت بمجرد ما صحيتي من النوم،،بعد أذنك بقا انا مرهق اوي
" دلف مالك الي منزله دون ان ينتظر ردها،،ثم دلفت هي الاخري الي منزلها"
تسنيم وهي تنظر لها بشك:حياء مالك؟!،،ايه اللي حصل؟!
"لم تجب حياء علي سؤالها ثم دلفت الي غرفتها دون ان تتفوه بكلمه،،دلفت تسنيم وراءها الي الغرفه"
تسنيم وهي تدخل الغرفه قائله:انتي يا بنتي انا مش بكلمك مبت.....
"ثم اوقفها رؤيه حياء وهي تشرع في قص شعرها،،هرولت تسنيم اليها ثم اخذت منها المقص قائله:ايه اللي بتعمليه دا انتي اتجننتي!!!!!
حياء وقد اجهشت في البكاء،،ثم ارتمت في احضان تسنيم قائله:عاوز يسيبني،،قالي انه خرجني من حياته،،انا مش هقدر يا تسنيم،،انا عوزاه
تسنيم وهي تربت علي شعرها:اهدي طيب يا حبيبتي اهدي،،مالك مستحيل يعمل كدا فيكي،،هو اكيد كان في حاجه مزعلاه ف اتعصب عليكي
حياء ببراءه متابعه:انا
تسنيم باستفهام:انتي ايه!!!!!!
حياء بهستيريه بكاء:انا اللي زعلته وقولتله ،،اخرج من حياتي وبلاش تمارس قوتك عليا وتستغل الفرص علشان تقرب مني
تسنيم وقد جحظت عينيها:نعم!!!!... يا وقعه منيله،،هو انا ياربي اصلح من هنا وانتي تبوظي من هنا،،ليه بس كدا ياحياء!!!،،انتي عارفه انه مش كدا
حياء ببكاء:عارفه بس كنت مضايقه منه اوي،،انا مش عوزاه يبعد عني يا تسنيم
تسنيم مهدئه اياها:طيب اهدي بس وانا هتصرف
*********
"داخل بيت مالك"
"قرر مالك الاتصال بالسيده هاله"
مالك وهو يتحدث معها:لولو ،،حبيبتي وحشتيني
السيده هاله:وانت كمان وحشتني يا مالك
مالك بحزن:انا مخنوق اوي يا ماما
هاله بخضه:مالك بس في ايه؟!!!،،انت اتخانقت مع حياء
مالك بحزن:الموضوت اكبر من الخناق بكتير
هاله باستفهام:ازاي؟!!
مالك :بكرا هفهمك كل حاجه،،المهم انا هنام دلوقتي وحبيت اتطمن عليكي
هاله:انا بخير يابني،،ربنا يريح قلبك بس متاخدش قرارات غير لما تفكر فيها مليون مره
مالك :الله المستعان
"اغلق مالك الهاتف مع السيده هاله وقرر ان يدخل الي غرفته ليستعد للسفر غدا،،واثناء دلوفه الي غرفته رن هاتفه"
"خرجت تسنيم من الغرفه بعد تاكدها من ان حياء غرقت في نومها"
تسنيم:الو يا مالك
مالك بخوف:حياء فيها حاجه؟!!!
تسنيم متابعه:لا حياء كويسه،،بس كنت عاوزه اتكلم معاك شويه
مالك بتفهم:اتفضلي،،بس قبل اي حاجه،،انا خلاص خرجت من حياتها ومسافر بكرا اليكس
تسنيم بصدمه:نعم،،تسافر فين يامالك طب وحياء!!!!+
"واثناء حديثها مع مالك علي الهاتف وجدت ما كانت لا تتوقعه....
يتبع

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017