-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

الفصل ال35°°ابن قلبي°°

بسم الله الرحمن الرحيم

الفصل ال35°°ابن قلبي°°

واثناء غضب احمد الجامح بها وصريخه في وجهها وجد احدا يمسكه بقوه من ياقه قميصه وعندما التفت وجده مالك
مالك : انت يا حيوان ازاي تمد ايدك عليها .. واخذ يسدد اللكمات الي احمد
احمد ويرد اللكمات لمالك : حياء هتبقي ليا غصب عنك وعنها وقريب اوووي
مالك : دا عشم ابليس
حياء بصريخ : سيبه يا مااالك خلاص وانتبه مالك الي حياء المذعوره وبكائها وترك احمد وهو يتوعد له : يبقي فكر كدا بس تقربلها وشوف هعمل فيك ايه ...وامسك حياء التي كانت تبكي من يديها وسحبها الي سيارته وانطلق بها
احمد لنفسه وهو يمسح فمه من الدماء الموجوده عليها : انا هوريك احمد عبد العزيز يقدر يعمل ايه ثم اخرج هاتفه من جيبه ورن علي احدهم ...
****
....في سياره مالك .....
مالك بغضب : انا مش قولتلك متنزليش من غير ما تقوليلي
حياء وهي تبكي : مالك انا
مالك : انتي مفيش فايده فيكي دايما عنيده في كل حاجه
حياء بخوف: مالك اطلع علي المستشفي عشان الجروح اللي ف وشك دي
مالك : مش مستاهله
حياء : لا يلا اطلع
مالك بغضب : قولتلك خلاص مش مستاهله مبتفهميش
حياء واخذت تبكي من زعيق مالك لها وغضبه عليها
مالك وحاول ان يهدء : خلاص يا حياء بطلي عياط
حياء ومازالت تبكي
مالك: هتفضلي تعيطي كتير كدا خلاص اسف اني اتعصبت عليكي
حياء وقد بدأت تهدء قليلا : طيب
مالك : لسه زعلانه بردوا ... انا عايز اشوف ضحكتك يا ام خدود
حياء ولم تعره اهتماما ونظرت الي الجانب الاخر
مالك : اممم يبقي عايزاني اتهور بقا وانتي عرفاني مجنون و عارفه اني مقدرش ازعلك
حياء وقد اضطربت من كلامه : خلاص مش زعلانه
مالك : لسه زعلانه يبقي عايزاني اتهور ...ثم اوقف السياره وفتح الباب من عند حياء وفي وسط ذهولها حملها واخد يدور بها
حياء وهي تبتسم : بتعمل ايه يا مجنون سيبني الناس هتقول علينا ايه
مالك : مش مهم الناس المهم عندي اشوف ضحكتك الحلوه يا ام خدود ...ثم انزلها وركبا السياره وانطلقا الي البيت
*****
"وفي مكان اخر في بيت مي"
والد مي : الولد كويس وسألت عليه و عيلته ناس محترمين وشكله بيحب البنت
والده مي: طيب ومي هترضي يا حج ..انت عارف انها بترفض اي حد يتقدم
والد مي : لغايه امتي هتفضل ترفض كدا وانا الولد عاجبني وخدي رائيها وفهميها
والده مي : اللي تشوفه ياحج انت عارف اكيد مصلحه البنات وخايف عليهم
ثم دخلت والده مي الغرفه لابنتها ..
مي : اتفضلي يا ماما
الام : كنت عايزاكي في موضوع يا حبيبتي
مي وتنظر لوالدتها من جانب عينيها : اممم قولي يا ماما قولي
الام: بصي يابنتي في عريس متقدملك والولد كويس اوي وعاجب باباكي
مي: بس انتي عارفه يا ماما رائيي في الموضوع دا
الام: نفسي افرح بيكي يا حبيبتي وبعدين قابليه وشوفيه مش يمكن تغيري رائيك
مي بعصبيه : خلاص يا ماما
الام : اللي يريحك يا بنتي خلاص هقول لبابكي يقول لحسام كل شئ قسمه ونصيب
مي وقد اتسعت عيناها في ذهول : حساااام مين
الام : حسام عبد الفتاح شريك باباكي في الشغل
مي باندهاش اكثر : ميييين !!!!!!
الام : ايه يا حبيبتي مسمعتيش ... هروح اقول لباباكي قرارك بقا
مي وتكتم فرحتها : استني يا ماما انا فكرت في كلامك وممكن لما اشوفه اغير رائيي
الام بفرحه : بجد يا حبيبتي هفرح بيكي اخيرا ... هروح ابلغ باباكي برائيك بقا ... ثم تركتها وذهبت
وما ان خرجت الام اخذت مي تقفز علي السرير من شده فرحها بهذا الخبر لانها تعشق حسام منذ زمن ولكن لم تعرف انه كان ايضا يبادلها هذا الشعور واخيرااا تقدم لخطبتها ********
"في بيت حياء "
تسنيم بضحك : شالك في نص الشارع ولف بيكي ... دا انتوا مجانين
حياء وهي تضحك : ههههه وانا بحب جنونه دا
تسنيم : طب انا هنزل اجيب حاجات للغدا احسن لو فضلنا قاعدين كدا مش هناكل
حياء: ماشي يا سمسمتي وانا هدخل انام شويه
ثم تركتها تسنيم وذهبت لكي تحضر المشتريات ..
تسنيم وهي تقفل باب الشقه وجدت مالك امامها
مالك : تسنيم كنت عايزك في موضوع
تسنيم : خير يا مالك
مالك : بصي انا كنت عايز اعوض حياء عن عيد ميلادها اللي بوظتهلها وعايزك تساعديني علشان نعملها مفاجاه
تسنيم بفرح : بجد دا حياء هتغرح اووي ..
مالك : بصي عايزك تحضري كل حاجه لعيد الميلاد وانا هحاول اشغل حياء في الوقت دا
تسنيم : تمام
ثم انطلقت تسنيم لشراء لاوازم الغداء والسعاده تغمرها
وبينما كانت تتجول تسنيم دهشت عندما وجدت احمد امامها :احمد انت ايه اللي جابك هنا
احمد : كنت ماشي وراكي
تسنيم : نعم !!!!!
احمد بضحه خبيثه : بهزر انا شوفتك صدفه وقولت اجي اسلم عليكي
تسنيم بفرح : صدفه غريبه الصراحه
احمد : شكلك مبسوووطه اوووي
تسنيم بتلقائيه : اها مبسووطه اصل هعمل عيد ميلاد لصاحبتي وهنزل اشتري كل حاجه علشان نعملها مفاجاه
احمد وهو يفكر : طيب ممكن اجي اشتري معاكي الحاجات دي لو معندكيش مانع
تسنيم وكانت تشعر بالسعاده لطلبه : ممكن
احمد : طب تحبي نمشي دلوقتي
تسنيم : لا لا مش دلوقتي انا هرجع البيت عشان حياء لوحدها وبكرا يبقي ننزل نشتري كل حاجه
احمد : تمام يبقي رني عليا وعرفيني وقت ما تنزلي
ثم غادر احمد وترك تسنيم التي كادت ان تطير من السعاده لوجود احمد معها
تسنيم لنفسها: هو انا ببقي مبسووطه اوي كدا ليه لما بشوفه هو يمكن اكون حبيته !!! ايون حبيته دايما شيفاه بطلي اللي بينقذني من كل مشكله
" وصلت تسنيم الي بيت حياء وهي في قمه سعادتها "
تسنيم : ايه يا مشمشتي انتي منمتيش
حياء: لا معرفتش ..بس خدي هنا يا بت ايه الابتسامه اللي واصله لودانك دي
تسنيم : ها هو باين عليا اووي كدا
حياء : اها يا اوزعه تعالي بقا احكيلي ايه اللي حصل خلاكي كدا
تسنيم وقد حكت لصديقتها عن احمد كل ما حدث بينهم لكن لم تخبرها بموعدها غدا لشراء اشياء العيد ميلاد : وبس دا كل اللي حصل
حياء وهي تنظر لها بجانب عينها : يعني دايما بتكونوا موجودين في نفس المكان صدفه !!! غريبه
تسنيم : غريبه ازاي
حياء : شكل الواد دا بيحبك
تسنيم بفرح : بجد يا مشمشتي
حياء : مالك منشكحه اوووي كدا ليه اوعي تكوني حبتيه
تسنيم : الظاهر كدا اها
حياء بضحك : ايون سمسه وقعت خلاص
تسنيم : بس يا بت ثم انقضت علي حياء
واخذت الفتاتان تلعبان سويا ثم انقضي اليوم سريعا
*******
" في صباح اليوم التالي"
تسنيم : مشمشتي انا نازله اجيب حاجات لماما كانت قيلالي عليها
حياء : بدري كدا
تسنيم : اها وممكن اتاخر متقلقيش
ثم تركتها وذهبت ...
تسنيم وهي ترن علي احمد : صباح النور
احمد : صباح العسل ..اول مره اصحي علي صوت حلو كدا
تسنيم بخجل : شكلك لسه نايم
احمد : لا ثواني واكون عندك بس قوليلي علي مكانك
تسنيم : تمام انا في .............
ووقفت تسنيم في انتظار احمد وبعد فتره قليله وصل احمد وابتسمت عندما رأته متجها نحوها
احمد : اتاخرت عليكي
تسنيم : لا يلا بينا بقا
وانطلق احمد وتسنيم لشراء كل ما تريده
احمد : احكيلي عنك يا تسنيم انا معرفش عنك حاجه غير اسمك
تسنيم : احم احم عندي 20 سنه في تانيه تربيه انجلش بحب بابا وماما جدااا وعندي اختي و صديقه طفولتي حياء وحاليا انا قاعده معاها عندي عشق للاطفال والشيكولاته والبلالين وبس هي دي بقا تسنيم عايز تعرف حاجه تاني
احمد بابتسامه : انا عارف حكايه البلالين دي من ساعه الملاهي كنتي عامله زي الاطفال لما جريتي عليها ...بس تعرفي انك عسل اووووي وانتي بتضحكي
تسنيم وقد احمرت وجنتاها: احم احم ميرسي
تسنيم : وانت بقا احكيلي عنك
احمد : احمد وهو يرفع ياقه قميصه ويبتسم انا شاب وسيم عندى23سنه اتخرجت من كليه تجاره وبشتغل مع بابا في شركته واعزب حياتي كان فاضيه لغايه ما لقيت ملاك صدفه شوفت فيه براءه الاطفال بس الملاك دا اوزعه شويه وبقيت بحس بالسعاده طول ما انا معاااه
تسنيم وقد فهمت انه يقصدها بكلامه ولكنها تصنعت الغباء : وياتري مين دا بقا اللي عمل فيك كدا
احمد وهو ينظر في عينيها بحب : انتي
تسنيم ببلاهه: ها
احمد : زي ما سمعتي انتي الملاك دا وبحس دايما بالفرحه وانا معاكي بنسي نفسي وقلبي هو اللي بيحركني ليكي
تسنيم وقد احمرت وجنتاها وارادت تغيير الموضوع : طب يلا عشان نشتري بقيت الحاجات
احمد : يلا
واثناء ذلك رن هاتف تسنيم : ثواني هرد علي الفون
احمد : وانا هروح اشتري حاجه من هناك عقبال ما تخلصي
تسنيم وهي ترد علي الهاتف : ايوه يا ميويتي
مي: وحشااااني يا زفته كدا متتصليش عليا
تسنيم : اوبا انا نسيت اصل نزلت اشتري حاجات عشان عيد ميلاد حياء
مي: عيد ميلاد ايه هي مش عيد ميلادها عدي بقاله فتره
تسنيم وهي تشرح لها كل ما دار بينها هي ومالك ...
" في مكان اخر في بيت حياء "
حياء: بقا كدا يا تسنيم سيباني لوحدي كل دا
وفي هذه اللحظه رن هاتفها
حياء وهي تنط من الفرحه : دا مالك
حياء: ايوه يا مالك
مالك : ربع ساعه والاقيكي لابسه بسرعه
حياء : ليه !!!!!
مالك : هنخرج انا وانتي
حياء بفرحه : بجد ...
مالك : ايون ويلا البسي بسرعه
وبعد ان اغلق مع حياء اتصل بوالدته هاله : ازيك يالولو وحشاني
هاله: وانت كمان يا حبيبي اخبارك ايه انت وحياء
مالك : بحبها اووووي يا ماما هاله ومستني والدها يرجع بفارغ الصبر عايزها ليا باقرب فرصه
هاله بمكر : انت مش يابني كنت قولت انك نهيت كل حاجه معاها فجاه كدا بقيت تقول بحبها تاني
مالك بضحك: دا كان كلام ساعه غضب بس انا بحبها وعايزها حلالي
هاله : ربنا يسعدكوا يابني
***********
"في احد المولات "
تسنيم لنفسها : راح فين دا قالي هجيب حاجه ولسه مجاش
واذا فجاه يأتي احمد من خلفها فيفزعها فبكت تسنيم
احمد بقلق : ايه دا انتي بتعيطي انا كنت بهزر معاكي بس مكنتش اعرف انك هتتخضي اوي كدا
تسنيم وهي تبكي : خلاص مفيش حاجه يلا بينا
احمد وقد ندم علي فعلته : انا اسف علي اللي عملته .. ثم اخرج من خلف ظهره باقه من الورود الحمراء
تسنيم بدهشه : ايه دا
احمد : دا ورد لاحلي ورده
تسنيم وهي تبتسم : ميرسي
احمد : ايون كدا ضحكتك احلي يا اوزعه
تسنيم : متقوليش يا اوزعه وهات الورد بتاعي بقا
احمد بضحك: دلوقتي بقا بتاعك
ثم انطلقا لشراء بقيت الاشياء ....
********
"في بيت السيده هاله تجلس مع جارتها ياسمين خاله حياء"
ياسمين : يعني هو قالك انه اتصالحوا
هاله : ايون الواد دا بنت اختك جننته
ياسمين وهي تضحك : ربنا يسعدهم ويتمم ليهم علي خير عايزين نفرح بيهم بقا
هاله : يارب
*********
"في بيت عبد العزيز "
عبد العزيز بغضب : شايفه ابنك واخره عمايله
نيفين : عمل ايه
عبد العزيز بعصبيه : ابنك اساء التصرف مع موظفه عندي في الشركه لا ومش اي موظفه اكتر بنت كفؤ عندي ومحترمه لا وبعد كل دا بيتهمها بسرقه الشركه
نيفين : ما يمكن فعلا هي سرقتهم هو هيكدب ليه
عبد العزيز : عشان عاوز يوقعها وبعد ما حققت في موضوع الشيكات عرفت انهم كانوا معاه
نيفين : طيب اهدي ومتعصبش نفسك عشان صحتك ولما يرجع يبقي اتكلم معااه
عبد العزيز : ماشي لما نشوف اخرتها معاه
*************
تسنيم : كدا احنا اشترينا كل حاجه يلا بقا عشان نروح
احمد : طيب نتغدا الاول
تسنيم : امممم اوك يلا
وذهب الاثنين لتناول الغداء وبعدما انتهي الاثنان توجهوا الي السياره للرجوع
احمد: استني هنا يا تسنيم هعمل مكالمه وجاي
تسنيم : طيب
وبينما تنتظر تسنيم احمد بجانب السياره جاء شاب واخذ يضايق تسنيم
الشاب : الجميل واقف لوحده ليه
تسنيم : ملكش دعوه
الشاب : ليه بس يا جميل ثم حاول ان يقترب منها
تسنيم : ابعد عني يا حيوان
احمد وهو يتحدث علي الهاتف مع احد الاشخاص : نفذوا اللي اتفقنا عليه
شخص ما : تمام يا باشا
وعندما انهي احمد المكالمه وجد تسنيم في هذا الموقف وشعر ان الدماء تغلي في عروقه وذهب مسرعا اليها واخذ يكيل الضربات الي ذلك الشاب
تسنيم : خلاص سيبه
احمد : عملك حاجه الزفت دا
تسنيم : ميقدرش يعمل حاجه المهم انت كويس
احمد بابتسامه : اها
ثم ركبا السياره وانطلقا
حيااء: مالك
مالك : ياعيون مالك وقلب مالك وروح مالك ومراره مالك
حياء : بقا انا مرارتك
مالك : يعني انتي سايبه كل دا ومسكتي في المراره .. وبعدين تعالي هنا انتي عسل انهارده كدا ليه
حياء: افهم من دا انك بتثبتني بكلمتين حلوين
مالك وهو يضحك : بالظبط كدا
حياء: طب يلا روحني يا رخم بقا مش عايزه اخرج معاك
مالك : بس يا ماما ... ايه دا في بتاع غزل البنات هناك اهو
حياء وقد التفتت الي مايشير ولكنها لم تجد احداا : فين دا
مالك وبدأ يجري : ضحكت عليكي
حياء: بقا كدا تعالي هنا يارخم واخذت تجري ورائه وبينما هي تجري توقفت واخذت تصرخ بشده ....+
يتبع

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017