-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

مسجونتي الفصل الثاني والخمسين

بسم الله الرحمن الرحيم

مسجونتي الفصل الثاني والخمسين

عند نورا 
كانت في اوضتها واعده ع اللاب بتعمل شغل وخلصت ولقت موبيلها بيرن وكان عمر فردت وقالت:عمر،،،وحشني
عمر بصرامه:وانتي لا
نورا:ايه
عمر:ههههه
نورا:بتضحك ليه
عمر:عشانك صدقتي،،،انا كنت بهزر مش اكتر
نورا:هزارك رخم،،وانا زعلانه منك
عمر:طب انا اسف
نورا:لا زعلانه منك
عمر بحده مصطنعه:نورا اتعدلي
نورا:لا والله
عمر:اه والله،،،وعلفكره انا كنت بكلمك عشان اعزمك ع فرح ليالي وادم ومريم وجاسر
نورا:امتي
عمر:9/3
نورا:ممم،،مبروك ليهم
عمر:الله يبارك،،وكنت عايز اقولك ع حاجه هتصدمك شويه ،،لالا مش شويه هما شويتين تلاته اربعه
نورا:ايه
عمر:مريم اختي
نورا بصدمه:انت بتتكلم جد
عمر:اه والله،،هو انا ههزر في الحاجات دي
نورا:طب ازاي؟؟
عمر وحكلها
نورا:انا مش مصدقه،،دي حكايه ولا الافلام الهندي
عمر:فعلا،،بس مشيه ربنا،،.ومش هنعترض عليها يعني
نورا:اكيد
عمر:بقولك
نورا:ها
عمر:بصي انا باذن الله هاجي اقابل ولدتك وولدتك لما اطمن ع ليالي ومريم الاول،،اي رايك،،مضيقا
نورا:لا طبعا،،اضايق ليه دول اخواتك وانت عايز تتطمن عليهم الاول قبل ما تتطمن ع نفسك ولو انا اضيقت يبقي انا انسانه انانيه و مستهلش حبك ليا
عمر بحب:بحبك
نورا:وانا كمان،،ويالاه سلام بقا عشان امي بتنده عليا
عمر:سلام
نورا:سلام
_____________________________
ليالي:الوو
مريم بضيق:مبترديش ليه يا زفته ، من الصبح بكلمك وانتي مش بتردي ،، بس سيبك من دا كله قوليلي ، ام ادم اعتذرت ولا لا
ليالي:اعتذرت
مريم:وانتي عملتي ايه
ليالي:قبلت
مريم:تمام ، مش انتم هتعملوا معاد الفرح بتاعكم معانا صح
ليالي:صح
مريم:كويس ، ويالاه سلام بقا
ليالي:راحا فين
مريم:هنقي بدله لجاسر
ليالي:انتي اشتريتي الفستان
مريم بضيق:اه ياختي اشتريته ويارتني ما شتريته
ليالي باستغراب:ليه؟؟ وحش
مريم:الظهر مكشوف وبيشوك جددا و سعره غالي جدا ،، بس عامة انا عندي فكره جهنميه هتريحني منه
ليالي بضحك:ايه هتولعي في 
مريم:لا طبعا ،، انا هتبرع بي لحد محتاج بس بعد الفرح
ليالي:يعني مش هتلبسي في فرحك
مريم: هلبسه وفي نفس الوقت مش هلبسه
ليالي:ازاي
مريم:ازاي دي بقا هتشوفيها في الفرح ،،.. ويالاه سلام بقا
ليالي:سلام
وقفلت معاها وقالت في سرها "ربنا يستر"
_____________________________
بعد مرور شهر كامل عدي الشهر دا بتجهيزتاته و رخامه مريم ع جاسر ،، بس عامة يعني سبنا من كل دا المهم ،، في قاعه من اشهر القاعات في مصر ، تكون داخله ليالي بفستانها الرائعه  وتكون سيبا شعرها الي اخر ظهرها و حطا مكياج خفيف لانها كانت اصلا قمر مش محتاجه ،، وتكون ماشيه بصحبه عمر ويكون ادم منتظرها ع باب القاعه ،، واول ماشفها انبهر بجمالها وابتسملها واخد ايدها من ايد عمر ومشيوا و راحوا يعدوا ع كوشه ..... اما بقا مريم عمر راحلها واخد بايدها وقال "يالاه" فمريم قالت بضيق"لازمن يعني شغل سندريلا دا " فعمر قال بحده بسيطه "يالاه ي مريم وهاتي ايدك من سكات" فمريم قالت "طيب" واخد ايدها ومشوا لحد البوابه فجاسر كان واقف مستنيها ولما شاف مريم قال "احلويتي يابت" فمريم سمعت الجمله وقالت بضيق "انا مش بت ي روح امك" فعمر قال "مررريم ،، اتلمي" وسلمها لجاسر ومشوا لحد الكوشه واعدوا و بعد شويه مريم قالت "انا جعانه"
فجاسر قال: مانتي لسه اكله
مريم:جعت تاني
جاسر:طب اصبري نرقص الرقصه دي وهيجلنا التورته
مريم:طيب
و قاموا رقصوا فجاسر حط ايده ع وسط مريم فمريم قالت:ابعد ايدك بغير
جاسر:مريم اسكتي بقا وارقصي من سكات
مريم بضيق: هو مفيش غير ع لسانكم مريم اسكتي
جاسر:مانتي رغايه بقا نعمل اي بقا ،، ويالاه ركزي في الرقص

" في الجانب التاني عند ليالي وادم "
ادم كان فرحان جدا انو ليالي خلاص رجعتله تاني وبقت ملكه وقال من وسط فرحته بحب: بحبك
ليالي ابتسمت بكسوف وسندت راسها ع صدره وقالت: وانا كمان
ادم: انتي عرفا هنقضي شهر العسل فين
ليالي ورفعت راسها من ع صدره وقالت بفضول: فين؟؟؟ 
ادم:في جزر هاوي
ليالي:ايه جزر هاوي دي
ادم:لما نروح هقولك ،، بس ايه الحلاوه دي 
ليالي بابتسامه:انت الي تحفا في البدله
ادم بابتسامه:حبيبتي يا لولو ،، ربنا يخليكي ليا ومنبعدش عن بعض ابداً
ليالي:ياارب
ادم:بعد الاغنيه دي هنعد عشان متتعبيش
ليالي:طيب
وبعد اما الاغنيه خلصت راحوا اعدوا و جه عليهم التورته وقام ادم باليالي واخد شوكه واخد قطعه من التورته وكالها هو و ليالي مره واحده وكان شكلهم حلو خصوصا مع كسوف ليالي

"اما بقا ع الجانب الاخر"
مريم اول ما جت التورته قامت ومشيت خطويتن و لسه هتنزل من ع السلم لقت جاسر مجاش معاها فرجعتله تاني وقالت"ماتيالاه ،،، ولا انت مستني حد تاني"
جاسر بضيق: اصل المفروض انا الي اقولك يالاه مش انتي ،، اول ماشوفتي التورته قومتي ومشيتي ولا اكن في بغل اعد جنبك
مريم: جعانه ،،، وانا لما بجوع بنسي اي حاجه ،، ويالاه بقا قوم
جاسر وقام وانكجها و راحوا نحيه التورته واخد شوكه واحده واخد قطعه صغيره عشان يكلها هوا ومريم بس مريم لما شفته بياخد شوكه واحده وقطعه صغيره قالت: دي ليك صح
جاسر: انا وانتي
مريم: وناكلها ازاي بقا؟؟
جاسر:مع بعض
مريم:نعم ياخويا ،، لا طبعا انت شوكه وانا شوكه
جاسر: براحتك يا مريم "واكل القطعه وهوا هيتفقع من مريم"
مريم بقا اخده قطعه كبيره وكلتها وقالت:طعمها حلو اووي
جاسر:ايه الي انت هببتي دا
مريم:ايه باكل ،، مع اني اقسم بالله ما ليا في التورت والجتوهات ،، بس الواحد يعمل اي ، مضطر
جاسر: يالاه يا مريم ،، يالاه لحسن انتي فضيحه
مريم:ليه؟؟؟ هو انا عملت ايه
جاسر:كل دا وعملتي ايه دا انا خايف تقومي ترقصي بالفستان دا ع اغنيه مهرجان الكلاب
مريم وافتكرت حاجه وسابت الشوكه ومسحت بوقها بمنديل وبعدها قالت:انا لازم اروح الحمام
جاسر:الوقتي
مريم:اه الوقتي "وندهت لعمر الي كان واقف قريب منها فجه وقال: عايزه اي
مريم:عايزه اروح الحمام ،، وضروري فاندهلي ماما
عمر:طيب
ونده لمامتها و راحوا الحمام فمريم قالت:ماما
سعاد:ايوه ياحبيبتي
مريم:انا خلاص مش محتاجه مساعده ،، فروحي انتي للمعازيم
سعاد: لا يابنتي انا هفضل مستنياكي
مريم:ياماما لو سمحت روحي وانا لو احتجتك حاحه هندهلك
سعاد:ماشي 
ومشيت وسابت مريم تعمل خططتها 

اما بقا عند جاسر كان عمر جنبه فقال بضيق:اختك دي هتجبلي الشلل قريب ،، عمرك شفت عروسه يوم فرحها تروح الحمام
عمر:لا ،، بس هيا تلاقيها مضطرا يعني مش هتروحه من فراغ يعني
جاسر بضيق:اما نشوف
وفي اللحظه دي حسام جه عليهم وقال:مبروك يا جسوره
جاسر: ونبي حل عني السعادي
حسام:ليه بس
عمر:طب عن اذنكم انا رايح للمعازيم
جاسر:ماشي
ومشي فحسام قال:مالك يابني ،، وبعدين فين مريم
جاسر:في الحمام
حسام:بجد
جاسر:هضحك عليك يعني
حسام:طيب هجيلك انا وليلي لما مريم تيجي ،، سلام
جاسر:سلام
و راح حسام لي ليلي

اما بقا في الجانب الاخر عند ليالي وادم
ليالي اما شافت مامتها ماشيه فندهت عليها فسعاد جت هليها وقالت:عايزه حاجه ياحبيبتي 
ليالي:انتي سبتي مريم ليه
سعاد:هيا الي قالتلي امشي ولو عوزت حاجه هندهلك
ليالي:طب انا عايزه اروحلها
سعاد:لالا خليكي وهيا تلاقيها جايه اهي
ليالي:ماشي
سعاد:عايزه حاجه
ليالي بابتسامه:لا شكرا يا ماما روحي اعدي انتي
سعاد:ماشي ياحبيبتي 
ومشيت وبعدها جه صلاح وهاله لي ليالي فصلاح قال:مبروك يا ليالي
ليالي وقفت وحضنته:الله يبارك يا صلاح 
هاله:مبروك يا لولو ،، مبروك يا استاذ ادم
ادم بابتسامه:الله يبارك في حضرتك
صلاح وقام من حضن ليالي و وقف قدام ادم وقال:برغم اني نفسي اخنقك بسبب الي انت عملته في ليالي ،، بس عشان شفت الفرحه تاني في عنيها ،، انا مسمحك ،، بس اتمني انك متزعلهاش تاني
ادم:طبعا يا صلاح ،،، ليالي دي في عنيا
صلاح:اتمني ،وعامه مبروك ،،، يالاه يا هاله
واخد هاله و راحو يعدوا ع الطرابيزه 
______________________________
عند مريم في الحمام مريم غيرت الفستان ولبست وفكت الطرحه الي كانت في شعرها وعملت كحكه لفوق و غسلت وشها وضبطت نفسها وقالت وهيا واقفه قدام المرايه"اهي هيا دي الشياكه ولا بلاش ،، مش تقولي فستان مكشوف الضهر لا وكمان بيشوك" وحطت الفستان في شنطه كانت معاها وسابت الشنطه في الدرفه الي في الحمام واخده فونها وفتحت الباب وخرجت و راحت نحيه الكوشه وكل الي يشوف مريم ينصدم من الي هيا عملته لحد اما كل المعازيم اتكلموا عليها
ليالي اما شافت مريم انتصدمت بس ادم قال بضحك:كنت حاسس ان مريم مش هتعدي الليله الا لما تعمل حاجه مجنونه زي شخصيتها
ليالي:اكيد ،،، مش اتش
اما بقا جاسر اول ماشاف مريم بالسلوبت دا انصدم ولما قربت منه قال:ايه الي انتي عملاه دا
مريم:عادي
جاسر:ي برودك
مريم:تشكر ،، وعلفكره مفاجتي لسه مخلصتش
جاسر:هو لسه في مفاجات تانيه غير الي انتي عملتي دا
مريم:استني بس
وسبته و راحت وقفت عند الاستيدج وو عملت اشارت للدي جي فافهم الدي جي الاشاره وشغل اغنيه "مهرجان الكلاب"
مريم بقا اول ماشتغلت الاغنيه ابتدت ترقص عليها لوحدها وبعد شويه جه نورا و جاسمين وليلي و هاله يرقصوا وفي بنات بردو في الفرح جم يرقصوا لحد اما بقت عباره عن مسخره
ليالي بقا اول ماشفات كله اتجمع حوالين مريم قالت:انا قايمه ارقص
ادم:لا طبعا
ليالي برجاء:عشان خطري
ادم بصرامه:قولت لا
وبعد شويه من المحيله ادم قال:موافق ،، بس براحه عشان متتعبيش
ليالي بفرحه:حاضر
و راحت لمريم ودخلت وابتدت ترقص هيا كمان
______________________________
عند سعاد ع الطرابيزه الي هيا عليها عمر و صلاح و هانيه"ام صلاح" و عبير فصلاح قال: عليا النعمه مريم دي مسخره
عمر بسخريه:لو ع المسخره هيا فعلا مسخره ،، بس نعمل اي بقا ،،، تقيم بالله مريم دي نفسي امسكها اديها جوزين اقلام بسبب الي عملته بس كل الفرح انبسط يبقي خلاص
سعاد بابتسامه:ربنا يسعدها ياررب
(..):ياااارب
سعاد وعمر وصلاح وهانيه لفوا راسهم بس سعاد اول مالفت راسها قالت بفرحه ووقفت:ميرفت
وحضنتها فمرفت قالت باشتياق:وحشتيني ياسعاد
سعاد بفرحه:وانتي كمان يا ميرفت ،، وحشتيني اووي
ميرفت وقامت من حضنها ووقفت قدام عمر وقالت:عمر ازيك
عمر باستغراب:الحمدالله ،، حضرتك تعرفيني
ميرفت:اه طبعا انا ياما جتلك وانت صغير ،، مش فاكرني ،،،، انا طنط ميرفت صاحبه مامتك من ايام الطفوله
عمر:لا والله مش فاكر ،، بس عامة ازي حضرتك
ميرفت:الحمدالله
سعاد:اعدي ياميرفت اعدي
واعده ميرفت و سلمت من بعيد ع صلاح و هانيه وبعدها قالت:ليالي ومريم زي القمر ،، ربنا يحفظهم
سعاد:ياارب ياميرفت ،، انتي بقا اخبارك ي الوقتي
ميرفت:انا الحمدالله ،، بس انتي لسه زي مانتي يا سعاد قمر
سعاد بابتسامه:بلاش جمايل ،،قمر ايه دا انا خلاص كبرت وقربت اكون جده
ميرفت:كبرتيي اي ياشيخه دا انتي لسه صغيره وفي عز شبابك
سعاد بضحك:شبابي مره واحده ههه ،، والله وعدت الايام ولسه زي مانتي يا ميرفت طيبه وجدعه والابتسامه والضحكه مش بيفرقوا وشك
ميرفت:الله يحفظك يا سعاد 
سعاد:ويحفظك ياحبيبتي
_____________________________
وتخلص الاغنيه وتشتغل اغنيه "ولاد رزق" ويبتدوا الكل يرقص تاني ومن وسط الرقص مريم راحت عند الدي جي ومسكه الميك وقالت بحماس:مبسوطين
المعازيم:جددا
مريم:سمعوني تاني
المعازيم:جدااا
مريم:طيب تمام ،، كل واحده عندها طفل تجمعه ع الاستيدج وانتم يا بنات وسعولهم
وفعلا جم الاطفال ووقفوا عند الاستيدج فمريم قالت:ادخلللل
ودخل فرقه لبسه لبس اميرات ديزني وسبونج بوب ودوره
فمريم نزلت ووقفت ع الاستيدج و جابت ليالي تقف جنبها ووقفت الاطفال والناس الي لابسين ديزني والبنات ع شكل صفوف فليالي قالت باستغراب:هنعمل اي
مريم في الميك:كل الي ورايا يحط ايده ع وسطه
وحطوا فعلا فمريم قالت:ابتدي
وابتدات اغنيه"البطاريق"
وابتدوا يرقصوا وجاسر كمان نسي انو مضايق من مريم ونزل يرقص معاهم وكمان ادم نزل وعمر وصلاح راحو يرقصوا هما كمان 

عند سعاد وميرفت
ميرفت قالت بضحك:مريم دي فظيعه ،، ربنا يحفظها ويبارك فيها ويرزقها بذريه الصالحه
سعاد:امين يارب العالمين

عند مفيده وطه
مفيده كانت مبسوطه انها شافت مريم بترقص وتتضحك من تاني لانها كانت اخرفتره مضيقا والضحكه كانت مش من قلبها فقالت:شايف مريم الضحكه ردت لوشها تاني ازاي
طه:فعلاً 
مفيده:هو انا لو روحتلها وبركتلها هتصدني
طه:لا
مفيده:طيب لما تعد انا هروحلها وانت تعالا معايا
طه:طيب

عند الاستيدج بقا الاغنيه خلصت فمريم مسكه الميك ووقفت قدام جاسر وقالت:انا عرفا اني هبله ومجنونه وبتعبك كتير ومش بريحك في غالب الاوقات وبنتخانق كتير بسبب السجاير وطرقتي وكل حاجه فيا ،، الا اني بحبك يا جاسرررررررررررررررر
واترمت في حضنه فجاسر خد المايك وقال:ضيقيني اعملي الي انتي عايزه بس متبعديش عني انا حياتي من غيرك ملهاش قيمه ولا معني ،، بعقشك يا مريممممم
ادم بقا اخد مايك من الدي جي ووقف قدام ليالي وقال بحب:ليالي ،، انا عارف اني عملت حاجات كتير ميتغفرش عليها ،،،، بس اتمني انك تسمحيني لان بعدك عني يعني بالنسبالي الموت ،، الله يعلم المده الي فاتت دي كلها عده عليا ازاي ،، فامتبعديش عني تاني ، بحبببببك
ليالي عنيها دمعت واترمت في حضن ادم وقالت في الميك:وانا كماااااااان
وكل المعازيم والاطفال سقفوا جامد واشتغلت اغنيه "نشيد العاشقين" فادم قال:يالاه نرقص
ليالي:يالاه
جاسر:تسمحيلي بالرقصه دي ي اميرتي
مريم:طبعا 
وابدوا يرقصوا هما كمان وهاله وصلاح وعمر ونورا راحو هما كمان يرقصوا

عند ادم وليالي
ادم قال:بقولك
ليالي:ها
ادم:هيا ازاي بطنك مضهرتش لحد الوقت
ليالي:ماما قالتلي ان انا جسمي من النوع الي مش بيظهر عليه الحمل الا متاخر
ادم:ماشي ،،، بعد اما نرجع من شهر العسل هنروح عشان نطمن ع الجنين ونعرف نوعه
ليالي:باذن الله

وبعد شويه الاغنيه خلصت فجاسر قال:اي دا يا مريم
مريم:ايه
جاسر:اول مره تعرفي ترقصي كدا
مريم:منا اعده طول الشهر الي فات ادرب مع ما
جاسر:مين ياختي
مريم باربتاك:مع ماجد
جاسر بغضب:نعم ياختي!!!! مع ماجد
مريم:هو مش ماجد بضبط واحده تعرف ماجد قولتلها عايزه اتعلم ع الاغنيه دي فعلمتني
جاسر:احلفي
مريم:اقسم بالله
جاسر:طيب
مريم:ثواني وجايه
جاسر:راحا فين
مريم:راحا وجايه روح بس اعد انت ع ما اجي
جاسر:طيب
و راح اعد ع الكوشه ومريم راحت نحيه الدي جي ومسكه المايك وقالت:داداه ميرفت تظهرلي الوقتي حالاً

عند ميرفت و سعاد
سعاد سمعت مريم بتقول انها عايزه ميرفت فقالت:قومي روحي يا ميرفت ،،، مريم عايزاكي
ميرفت:قايمه
وقامت و راحت لمريم فمريم اول ماشفتها اخده بايدها و راحت عند الاستيدج وقالت:دي داداه ميرفت ،،، هيا الي ربتني وعلمتني ازاي اعتمد ع نفسي ،، ياما خافت عليا اما كنت بغيب عن البيت بمده ولما كنت اطلع ماموريه ولا حاجه تفضل كل ساعه تكلمني وتتطمن عليا ،،، بحبك يا داداه
واترمت في حضنها فمرفت قالت بدموع:وانا كمان بحبك يا روح قلب وعقل الداده ميرفت
وقامت من حضن ميرفت وكملت وقالت: بالنسبه بقا لمفيده هانم وطه بيه ،،، برغم من انكو مش امي وابويا ،، وان كنت باعد بالاسابيع ومشفكوش الا اني بحبكم ومش هنسا فضلكم عليا انكم علمتنوتي احسن تعليم لحد اما وصلت للـانا في دا ،،، شكرا ..... جاسمين بقا دي عباره عن حتته سكره ،،، وعلفكره مش عشان مطلعناش اخوات يبقا منشوفش بعض ،،، بالعكس دا انا هخليكي هشوفك دايما وولادي باذن الله هتبقي انتي خالتهم ،،، بحبك يا جيسي
وجريت عليها جاسمين واترمت في حضنها وقالت بحب: I love you too
وجت عليها مفيده وطه فامفيده قالت:مبروك يامريم
مريم:الله يبارك فيكي يا مفيده هانم
طه:مبروك يا مريم
مريم:الله يبارك في حضرتك
ليالي سابت ادم و جريت وراحت عند مريم وقالت لمريم:ايدك ع المايك
مريم:خدي
وادتهولها وقالت:بما ان دي لحظه اعتراف من مريم فانا كمان عايزه اعترف بحاجه ،،، ماما حبيتي احسن ام الدنيا برغم من ان لسه عرفا انك امي الا اني بحبك جددا وبمووت فيكي ،،، ربنا يخليكي ليا يا احلي ام في الدنيا
سعاد جتلها وحضنتها وقالت:وانا كمان بحبك يا لولو
مريم:اي دا وانا مليش ولا ايه
سعاد:لا طبعا ي حبيبتي ،، تعالي
مريم واترمت في حضنها وقالت:بمووت فيكي يا سوسو
سعاد:وانا كمان يا قلب سوسو
ليالي قامت من الحضن وقالت مكمله:صلاح وعمر ،،، اجدع اخين تفتخر بيهم اي اخت ،،، عمرهم ماسبوني في وقت الشده ودايما بيحسسوني بالتميز وكل حاجه حلوه ،،، ربنا يخليكم ليا يا اجدع واحسن اخين في الدنيا
صلاح وعمر بصوت عالي:ويخليكي لينا 
ليالي وجريت عليهم واترمت في حضنهم وقالت:مش من بعيد الحاجات دي ،،، لازم نن قريب

مريم راحتلهم وكانت ليالي قامت من الحضن عشان تسلم ع ام صلاح فقالت وهيا فتحا دراعتها:هتوحشني ياعمر
عمر وحضنها:وانتي كمان ياقلبي
نورا جت عليهم وقالت:خيانه 
مريم باستغراب:نعم!!!
نورا:كدا ياعمر تبعني وتروح لي مريم ،،، وتحضنها كمان قدامي 
مريم:مالك يا انسه انتي ماتتعدلي ،،، وبعدين انا اخته
نورا بضحك:طب منا عرفا بس قولت ارخم
مريم بضيق:هي هي هي ظريفه
عمر:مالك يامريم 
مريم:مفيش ،، انا راحا لجاسر
عمر:طيب
ومشيت فنورا قالت:مريم مش طيقاني
عمر:شكلها كدا ،،، بس مريم طيبه وهتنسي ،،، تعالي بقا اعرفك ع ليالي ،،، ليالي
ليالي وسلمت تاني ع ام صلاخ واستذني وراحت لعمر وقالت:ايوه
عمر:اقدملك نورا
ليالي بابتسامه:ازيك يا نورا
نورا:الحمدالله ،،، مبروك
ليالي:الله يبارك فيكي ،،، عقبالك انتي عمر
نورا:ياارب
ليالي:سلمتي ع ادم
نورا:لسه
ليالي:طب تعالي ،، خليك ياعمر هنا 
عمر:ليه
ليالي:خليك بس
واخده ليالي ايد نورا و راحه نحيه ادم الي كان واقف مع جاسر واللواه ومريم معاهم فمريم لما شافت ليالي مسكه نورا وجايه عليهم استغربت واستغربت اكتر اما لقت ليالي بتقول لادم:ادم ،، نورا عايزه تسلم عليك
ادم:ازيك يا نورا
نورا:الحمدالله مبروك يا ادم
ادم:الله يبارك فيكي 
نورا:مبروك يا استاذ جاسر
جاسر:الله يبارك فيكي 
نورا:عن اذنكم بقا
ليالي:اتفضلي
ومشيت فاللواه قالت:مبروك يا ليالي
ليالي:الله يبارك في حضرتك
مريم:بقولك اي يا سياده اللواه
اللواه:قولي
مريم:معكش سيجارتين حشيش
جاسر:مريم
اللواه:لا ياستي معيش ،،، معايا بانجو تاخدي
جاسر وادم وليالي اتصدموا ان اللواه قال كدا فمريم لما شافت كدا قالت:اي ياجدعان انا وسياده اللواه بنهزر ،،،، مالكم اصدمتوا كدا ليه
ادم:لا مفيش انا ماشي يالاه يا ليالي
واخد ليالي ومشي وجاسر ومريم سلمت تاني ع اللواه ومشيوا و راحوا يعدوا ع الكوشه........ وبعد مرور نص ساعه مريم وجاسر وليالي وادم لقوا دارين طالعه ع الاستيدج ومسكه المايك وبتقول:طبعا انتم مستغربين انا طالعه هنا ليه ،،،،،، انا هقولكم .... انا بعترف ان انا الي كنت خاطفه ليالي
ليالي وادم ومريم وجاسر اصدموا وكل الي في الفرح اصدموا فادارين كملت:

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017