-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

قصة انا ومفعوصتي الحلقه التاسعه

بسم الله الرحمن الرحيم

#انا_و_مفعوصتي ( 9 ) :.

و تعدي الايام و تروح و تيجي و يمين و شمـــــــــال و يجي الوقت اللي مفعوصه المفروض تدخل فيه المدرسه ..
اه بجد هتدخل المدرسه .. ( محدش م الفانز يدقق ف السن بدل م اولع ف ابو مفعوصه )

انا : ابو مفعوصه .. يا ابو مفعـــــــــــوصتي 
ابو مفعوصه : مادام قلتي ابو مفعوصتي تبقي رايقه و مادام رايقه يبقي اكيد فيها فلوس .. ما انا عارفك 
انا : كده بردو .. انا زحلانه 
ابو مفعوصه : ههههههههه زحلانه .. يخربيت المُــحن 
انا : مًــحن مين يا برنس ؟؟ بتكلمني انا 
ابو مفعوصه : ها ..لالا ده انا كنت بقول كده ع الحادثه اللي ف الجرنال دي .. ما علينـــا 
انا : ممممـ طيب بقولك ايه بقي 
ابو مفعوصه بيكلم نفسه : انا كنت عارف ان فيها بقولك ايه 
انا : بتقول حــــــــاجه ؟
ابو مفعوصه : اه بقولك قولي يا حبيبتي و اشجيني 
انا : مممـ طيب عايزين نجهز اوراقنــا 
ابو مفعوصه : هنهــاجر .. لا انا انسان وطني و عمري ما اسيب بلدي و هي ف محنه و امشي .. بس هنسافر فين ؟؟
انا : بس بس بس نهاجر ايه .. بقولك نجهز اوراقنا .. 
ابو مفعوصه قاطعها : ايه هتبيعيني اللي ورايا و اللي قدامي زي ما امي قالت .. اه يا امي تعالي شوفي ابنك 
انا : بس بقي .. بس بقـــي .. بس بقـــــــــــــــــــــــــي 
ابو مفعوصه : خلاص ارغي و انا هسكت 
انا : هنجهز الورق بتاعنا و صور البت مفعوصه و الحاجات داهيت و نروح نقدم للبت مفعوصه ف المدرسه اللي ع اول الشارع دي 
ابو مفعوصه : لقد دقت الساعه اذا ..
انا : اها دقت .. يلا نص ساعه كده و هاخد مفعوصه انزل اصورها ف الاستوديو اللي تحتينا ده اصورها و اجي
ابو مفعوصه : روحي روحــــــي

روحت لبست انا و مفعوصه 
و نزلنا الاستوديو 

انا : بعد اذنك عايزه اصور مفعوصه صور المدرسه 
الراجل : (( مفعوصه .. ههههههههه ربنا يشفي .. )) , طبعا يا فندم اتفضلي فوق جهزيها و انا خمس دقايق و اجــي
انا : اووك 

انا : سمعتي يا مفعوصه الراجل كان بيتريق عليكي ازاي و ع اسمك 
مفعوصه : لازم نتصرف 
انا : ايــــون .. بصي طلعي عينـــه و اعملي حركات هبله .. اوك 
مفعوصه : استبينــــــــا يا مامي

شويه وطلع الراجل و قعد مفعوصه ع كرسي 

الراجل : يلا اضحكي يا حبيبتي 
مفعوصه : حاتر يا عمو 

ابتسمت مفعوصه و اول لما داس ع زرار الكاميرا راحت محوله و طلعت لسانها 
فالصوره باظت 

الراجل : ايــــــــــه ده يا بنتي .. حد يعمل كده ما انتي كنتي مبتسمه
انا : انت بتزعق ف بنتــــي 
الراجل : مش شيفاها 
مفعوصه : اه يا ماما انا غلطانه .. انا اسفه يا عمو 
الراجل : خلاص يا قمر محصلش حاجه .. اقعدي يلا حلو و ابتسمي 

قعدت مفعوصه و عملت نفس الحركه
الراجل : لا بقي .. انتي بتستهبلي بقي 
مفعوصه : اه .. مزاجي كده بقي 
الراجل : ايه يا بت انتي ده ماتيجي تضربيني احسن 
مفعوصه : لالا مالييش مزاج انا 
انا : استــــــــــــــوب .. يلا يا مفعوصه نروح استوديو تاني .. و انتا بلاش تتريق ع الاسم تاني .. ده كان بس مجرد لفت نظر بلاش تخلينا نحطك ف دماغنا 
مفعوصه : يلا يا مامي سيبك منه 

و نكمل بقي المره اللي جايه نشوف موضوع المدرسه ده

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017