-->
EL Gnna EL Gnna

مواضيع شيقه

جاري التحميل ...

قصة انا ومفعوصتي الحلقه الثانية عشر

بسم الله الرحمن الرحيم

#انا_و_مفعوصتي ( 12 ) :.

روحنا و لقينا ام مفعوصه ودانها بتطلع دخان و بوقها بيطلع نار و عنيها بقيت حمراا

ابو مفعوصه : بس بس يا حبيبتي كده غلط ع صحتك
مفعوصه : اه يا مامي ده انتي متعصبه اووي
انا : -----
ابو مفعوصه : لالالا شكلها فقدت النطق يا مفعوصه
مفعوصه : اكيد يا بابي لما شافت البنات دوول بقي اتصدمت
ابو مفعوصه : بس شوفتي البيت التالته اللي شوفناها و احنا خارجين و قالت ليا ع فكره حضرتك سو كيوت ..
مفعوصه : اه اه , ده ماما كانت هتمسكها من قفاها من لبسها بس انا هديتها
انا : --------
ابو مفعوصه : بت يا مفعوصه .. انتي هتدخلي المدرسه دي خلاص
مفعوصه : هيــــــــــــــــــــــــه هيـــــــه هيــــه
انا : ع جثتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي
ابو مفعوصه : زغرطي يا مفعوصه ماما نطقت
مفعوصه و باباها ف نفس الوقت : لولوللووولولوولوووللولولوي

انا : انتوا ايه .. مفيش دم , الاحساس معدووم , شعوركم مختفي .. حسوا بقي يخربيت اللي يعيش معاكم اووووووووف
مفعوصه : يا مامي اهدي .. ما تروح يا بابي تعملها لمون كده ساقع تشربه بدل العصبيه دي .. بس اعمل جردل
ابو مفعوصه : ولا هيحوق فيها حاجه و هي كده
انا : لا بجد كده كتيــر عليا .. بجد كتيـــر
مفعوصه : يا بابي الحقها باللمون احسن تنفجر ف وشنا ..
ابو مفعوصه : ليه هو انتي رجتيها قبل لما تفتحيها
مفعوصه : ههاههاهاهااه لا حلوه يا بابي .. حلوه بجد
ابو مفعوصه : احم احم عيب عليكي مش اي حد انا
مفعوصه : حد و لا ست
ابو مفعوصه : ست ست ست فراشه الحاج احمد
مفعوصه : فراشه ولا كتكوت
ابو مفعوصه : كتكوت ولا تاكسي
مفعوصه : take سي و لا give سي
ابو مفعوصه : ماشي ماشي .. اتا استسلم
مفعوصه : هيــه ولا و عملتها مفعوصه و رفعت راس مامي بحالها هيـــح
انا : يخربيت برودكم .. انا قايمه انام و ع فكره بقي انا قررت قرار
ابو مفعوصه : ايه يا حبيبتي
انا : اكل مش هعمل , تنضيف مش هنضف , غسيل مش هغسل , حد يجي ينطق يقولي اعملي حاجه هكهربه .. و هخرج كل يوم انا و ام موكوس نتفسح و بس
مفعوصه : ههههههههههههه دمك خفيف اووي يا مامي
ابو مفعوصه : اه يا مفعوصه .. دمها شربــــات بجد
انا : لو مش مصدقين هتشوفوا بنفسكم
مفعوصه : هي مالها بردت كده ليه و لا انا اللي شكلي سقعانه
ابو مفعوصه : شكلنا داخلين ع مرار طافح
مفعوصه : ايه يا بابي هنعمل ايه
ابو مفعوصه : ولا حاجه اكيد هنصعب ع مامي يعني
انا : هههههههههه ده كان زمان .. تصبحوا ع خير بقي
ابو مفعوصه : طب مش هتعمليلنا ناكل يا روحي .. انا جعان
انا : هههههههههه شكلك لسه مش مقتنع باللي قلته
مفعوصه : شكلنا هنعيش ع البيتزا و الدليفري يا بابي
ابو مفعوصه : اه يا عيني عليك يا ابو مفعوصه يا عثل انتا .. ده البنات كانت بتجري وراك يجي عليك اليوم و مراتك تعمل فيك كده
مفعوصه : ايه يا بابي هتفضل كده .. احنا لازم نعترف احنا زودناها مع مامي
ابو مفعوصه : معاكي حق .. طب نعمل ايه دلوقتي
مفعوصه : ممم مش عارفه .. بس جرب تصالحها يعني
ابو مفعوصه : ازاااي ؟
مفعوصه : جاتلي فكره
ابو مفعوصه : الحقيني بيها
مفعوصه : هات ودنك .. دودودودودودودودوددودودودودودودود و بس يا بابي اكيد هتصالحك
ابو مفعوصه : ماشي ماشي .. بس اطلعي قولي لام موكوس الكلام اللي اتفقنا عليه و اوعي تكلمي موكوس بدل ما انفخك
مفعوصه : طيب طيب بس متزقش

بعد ساعتين ام مفعوصه خاجه م الاوضه لقيتهم قاعدين بيتفرجوا ع التلفزيون
انا : انا خارجه مع ام موكوس
ابو مفعوصه : ماشي يا حبيبتي .. تاخدي فلوس
انا : لا شكرا معايا
و خرجت
قام اب مفعوصه و مفعوصه قلع الروب بسرعه اللي كان لابسه فوق البدله و خرجوا وراها ع طول و هما كانوا متفقين مع ام موكوس انها تاخد ام مفعوصه عند مول معين

و مشيوا بالعربيه ع المول من طريق مختصر
ووصلوا هناك و ظبطوا كل حاجه و هوبا ام موكوس اخدت ام مفعوصه ع كافيه ف المول و لقيت النور اطفي
انا : يخربيت النحس .. تعالي نشوف كافيه تاني
ام موكوس : استني استني و زقتها جوه و النور نور بقي
و لقيت ابو مفعوصه داخل و ماسك ورده حطها ف شعر ام موكوسه و لف جامد و طلع ميكرفون متعرفوش منين و بدا يغنـــي
و هي بقي صالحته و خلاص بقي هيـــــــــــــــــــــــــــــــــح

لا تنسونا من صالح دعائكم

بقلم : Ali Luka

بقلم : Ali Luka

أنا مسلم لكل مسلم



جميع الحقوق محفوظة

EL Gnna

2016-2017